Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Je Ursula jen pokrytec, nebo něco horšího?

Hodnocení uživatelů:  / 7
NejhoršíNejlepší 

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová se snaží snížit evropské emise doslova za každou cenu. A že to bude stát peněz. Na to, zda tečou správnými směry, dohlíží ze soukromého tryskáče.

  • je-ursula-jen-pokrytec-nebo-neco-horsiho
Je to opravdu bizarní a začarovaný kruh. Evropská unie produkuje asi jen desetinu celosvětových emisí CO2, navíc jako jediná část světa tyto emise neustále snižuje. Stojí to obrovské peníze. Ale prý musíme jít příkladem, takže budeme snižovat ještě víc. A bude to stát ještě víc peněz. K dosažení stávajících cílů v oblasti klimatu a energetiky do roku 2030 bude dle odhadů potřeba 260 miliard eur dodatečných ročních investic. Dokážete si to představit? Upozorňuju, že jde o částku v eurech. Takže si to vynásobte zhruba dvaceti šesti. Výsledek se blíží 7 bilionům korun. Ročně. Neskutečné peníze, navíc teď, když je pandemie a peníze jsou potřeba na úplně jiné věci. Navíc, když zbytek světa nic takového nedělá a třeba největší světový znečišťovatel Čína (produkuje 3x víc emisí než celá EU) rovnou řekla, že bude až do roku 2030 emise stále zvyšovat.

Ale budiž, řekněme (na chvíli prosím neřešme, že je to naprostý nesmysl), že tedy musíme jít příkladem, ať to stojí, co to stojí. O to bizarnější je, jaký příklad dává paní, která celé to zelené šílenství diktuje. Ursula von der Leynová, předsedkyně Evropské komise, nám všem nekáže ani tak vodu, jako spíš bídu. Pro ní to ovšem samozřejmě neplatí. Ani bída, ani snižování emisí. Za poslední rok absolvovala hned sedm svých zahraničních cest soukromým tryskáčem za peníze z unijního rozpočtu. Přitom to rozhodně nebylo do destinací, kam není dobré spojení. Leynová si tryskáčem letěla z Bruselu třeba do Londýna, Paříže nebo Berlína. Tedy do měst, kam mohla pohodlně dojet třeba vlakem.

Soukromé letadlo totiž na jednoho pasažéra vyprodukuje asi dvacetkrát více emisí za jediný kilometr než běžný komerční let, srovnání s vlakem bude nepochybně ještě zajímavější. Rozhodně přitom neobstojí vysvětlení tiskového mluvčího Evropské komise, podle něhož Ursula von der Leyenová volila cesty soukromým tryskáčem kvůli časovým omezením. Tomu se musím jenom smát. Leynová přece mohla ve vlaku směle pracovat. A že by někam přijela pozdě? To by myslím, bylo snad i lepší. I když při příslovečné „rychlosti“ Evropské unie se snad zpozdit ani nejde.

Je to prostě vrchol pokrytectví. Ovšem to pouze v lepším případě. V tom horším, je to jen připomenutí arogance moci a pohrdání všemi, kteří zelené výmysly zaplatí. Připomínám, že různými směry teče a spoustu dalších let potečou stovky miliard eur každý rok. Otázka je, jestli jedna z kapes, kam proudí, nepatří také paní Ursule. Nebo je tu ještě možnost, že již podruhé zazněla nechvalně slavná věta: Wir schaffen das. V případě migrační vlny už teď víme, že to západní Evropa příliš nezvládá. Dopady nepromyšleného a nepropočítaného zeleného diktátu ale můžou být pro Evropu ještě horší.

Ale možná tomu jen vůbec nerozumím. Když poletíme soukromým tryskáčem, tak možná budeme klimaticky neutrální rychleji. Wir schaffen das.

zdroj: https://blog.idnes.cz/blog.aspx?c=763143

 

Facebook komentáře