Česká produktivita je sice vyšší než německá, ale Češi maj přesto 3x nižší platy. aby to nebilo do očí, nepoužívaj média správnou "per hour worked" produktivitu ale „HDP produktivitu“, která je nižší páč neobsahuje hodnotu z produktů prodaných v zahraničí a která se počítá po extrémním "natištění" měny. vysvětlím: zákon trhu (dokud ho banky nezkurví) funguje a kvůli vysoký poptávce investorů (czk je malá měna) dochází k "tvrdnutí" koruny, což je dobrý pro lidi (víc v nákupním koši), ale blbý pro investora. ten totiž po ztvrdnutí musí zaplatit za korunu víc € než předtím. koruny investor potřebuje na výrobu, mzdy apod a kvůli deflaci (tvrdnutí) měny, má chudák nižší zisk. naštěstí pro zahraničního investora ČNB masivně tiskne a pilně okrádá vlastní občany, hlavní držitele měny.
Dodatečně je skoro kompletní průmysl v českolonii v cizích rukou a česko je tak největší dojná kráva v evropě. je taky nezbabělejší nebo eufemisticky nejmíň chytrá kráva, protože českolonie je jedinej stát v evropě bez stávek (mnoho čechů si plete stávku s demonstrací).
mediální trh je malý, snadno ovladatelný a média zmutovaná na public relations patří stejným bankám + investorům jako průmysl. obyvatelstvo bohužel nepochopilo, že házet vinu na ostatní je dlouhodobě blbá strategie a už přes 30 let tupě přijímá mediální verzi, že za problémy může 40 let totality. výsledkem chytrosti a odvahy většiny obyvatel cz je srovnání vw - skoda a opel - skoda. jedná se o stejný stroje, operace, stejnou kvalitu (vad, iso) a v případě opelu i o stejnej typ vozu.
Čech za 3x nižší mzdu vyrobí o 30% víc dílů.
VW - Škoda
Výkon na závod:
Závod Volkswagen ve Wolfsburgu (Německo):
Roční produkce: ~700 000 vozidel.
Zaměstnanci: ~60 000.
Výkon na pracovníka: ~11,6 vozidel/rok.
Závod Škoda v Mladé Boleslavi (Česká republika):
Roční produkce: ~750 000 vozidel.
Zaměstnanci: ~35 000.
Výkon na pracovníka: ~21,4 vozidel/rok.
Německo:
Průměrná hodinová cena práce: 40–50 EUR
Česká republika:
Průměrná hodinová cena práce: 12–15 EUR.
Průměrná roční odpracovaná doba:
Česká republika: 1 754 hodin
Německo: 1 340 hodin
Češi odpracují ročně o 31 % více hodin než Němci.
Škoda (Česká republika) vs. Opel (Německo) Škoda i Opel se primárně zaměřují na trh střední třídy, takže jde o přímější srovnání. Zde je rozpis:
Výroba vozidla na pracovníka:
Škoda (Mladá Boleslav, Česká republika):
Výkon na pracovníka/rok: ~21,4 vozidel.
Mzdové náklady/hodinu: ~12–15€.
Roční mzda na pracovníka: ~ 25 000–30 000 EUR.
Opel (Rüsselsheim, Německo):
Výkon na pracovníka/rok: ~10–14 vozidel.
Mzdové náklady/hodinu: ~40–50 EUR.
Roční mzda na pracovníka: ~ 75 000–90 000 EUR.
shrnutí: Zaměstnanci Škody vyrobí ročně více vozidel na pracovníka, zatímco pracovníci Opelu dostávají 2,5–3krát vyšší plat.
...bis dann jens, martin dein tschechenfroint.
Komentáře