Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Kdo je dezinformátor? Ten kdo používá argumentační fauly. O manipulační technice „Otrávená studna“ a dalších závažných souvislostech

Hodnocení uživatelů:  / 21
NejhoršíNejlepší 

Různí hlasatelé mediální gramotnosti sestavují různé seznamy dezinformačních webů a dezinformátorů.

Následně argumentují: „To a to zveřejnil dezinformační web, případně prohlásil v seznamu uvedený dezinformátor (onálepkovaný politik). Jde tedy o dezinformace-nepravdy-lži. Takovým naslouchají pouze hloupí lidé. Vzdělaní a chytří dezinformační weby nečtou. Pokud začne mluvit zavrženíhodný politik, seriózní člověk vypne přijímač, nebo odejde z místnosti.“

  • kdo-je-dezinformator-ten-kdo-pouziva-argumentacni-fauly-o-manipulacni-technice-otravena-studna-a-dalsich-zavaznych-souvislostech
  • kdo-je-dezinformator-ten-kdo-pouziva-argumentacni-fauly-o-manipulacni-technice-otravena-studna-a-dalsich-zavaznych-souvislostech
 

Podobně však mluví právě čistokrevný dezinformátor. Používá argumentační faul – manipulační techniku „OTRÁVENÁ STUDNA„.

O manipulační technice „otrávená studna“ hovoří blíže youtuber Filip:

Otrávenou studnu může mluvčí používat:
a) zcela záměrně za účelem posluchači zamezit vyslechnout protistranu
b) naprosto nevědomě, neboť se takto falešně argumentovat naučila bezděčně již v mládí výchovou.

Jistě jste již slyšeli takové ty rady dětem „Toho pána neposlouchej, protože to je blbec…“. Pokud je mládeži od útlého věku podsouváno koho názory poslouchat a koho ne, na místo toho, aby se učila jejich obsah posuzovat dle pravdivosti, zažije se jim tato forma falešné argumentace do podvědomí natolik, že si nejsou schopni vůbec uvědomit, že uvažování tímto způsobem je elementárně chybné.

Takovou elementární chybu v uvažování – vyhodnocování reality, si potom tací nesou i do dospělosti. Je pak velice těžké u takových jedinců očekávat něco jako kritické myšlení – zdravým selský rozum.

Přesvědčit následně takto postižené osoby o tom, že jejich argumentace je falešná, je velice těžké.  Argumentační vzorec „otrávená studna“ mají totiž zakódován na úrovni tzv. základních vzorců chování. Ten jsou zpravidla ochotny měnit pouze v případě, že v životě skrze jeho používání „těžce narazí“. I v případě, kdy si uvědomí, že argumentovat se dá i zcela jiným způsobem, trvá ještě značnou dobu, nežli jim „otrávená studna“ přestane při různých příležitostech automaticky naskakovat. Tací jedinci musí sami sebe velmi dlouho hlídat, aby „otrávenou studnu“ nepoužili. To chce však úsilí.

Vyhráno budou mít až tehdy, kdy v jakékoli situaci použijí správný postup. Tedy budou hledat pravdu v obsahu vyslechnutého názoru a to i v případě, že jej vyslovil zdroj jim krajně nesympatický, navíc všemi v jeho okolí pomlouvaný.

Takový jedinec bude mít též velký problém pohybovat se nadále v sociální bublině, v které se doposud nacházel. Zejména tehdy jsou-li praktiky „otrávené studny“ takové sociální bublině naprosto vlastní. Podobnou zkušenost získal například i zakladatel jedné z našich prvních neziskovek pan Michal Semín. Jeho životní příběh naleznete v článku: „Michal Semín: Životní příběh studentského vůdce „kavárníka“, který prozřel

Zde se potom mějme velmi na pozoru nad působením různých neziskovek přímo na našich školách. Případně nad prací některých aktivistických učitelů. Řada z nich ne jen skrze „otrávenou studnu“ z našich dětí vychovává budoucí užitečné idioty. Ty kteří následně tuto argumentační patologii šíří nevědomky dál.

K tématu blíže: Jak se za katedry českých škol dostali politicky korektní aktivisté. O politické korektnosti, kdy se zdála situace presidentu Klausovi ještě jakž takž normální

Chceme-li i nadále zachovat zdravou občanskou společnost, je třeba naše potomky důsledně vychovávat ke kritickému myšlení na základě logiky a hledání podstaty věci. Nikoli k falešné argumentaci. Těm kteří již argumentačním faulům podlehli, je nutné trpělivě vysvětlovat, že takto vyhodnocovat reálné dění okolo sebe nelze. Elementární otázkou je pak, zvítězí „pravda“ nebo „lež“?  Výstižně k tomuto promluvil MUDr. Bukovský. Není bohužel pravdou úsloví, že pravda se nakonec sama ukáže. Historie nás učí, že neukáže. Zvítězí ten kdo své pozice dokáže déle obhajovat!

Zde můžeme položit i klíčovou otázku. Proč je z rámcového vzdělávacího programu českých škol vyřazováno učivo, jehož osvojení vyžaduje důsledné uplatňování logiky?  Viz:

Ministerstvo školství vypustilo Newtonovy zákony z osnov českých základních škol! Zmizela i didaktika Ohmova zákona, zmizela výuka rozdílů mezi planetami a hvězdami, a rovněž výuka dětí proti vandalismu, přesně podle vzoru z USA

případně:

Jak je to s kvalitou českého vzdělání

Jsou opatření vedoucí k vyřazování logiky z našich školských osnov, jakožto základního předpokladu pro kritické myšlení, zlým záměrem konspirátorů stylu Kalergiho plán, nebo dílem duševně poškozených jedinců v řídících funkcích našeho státu skrze jim vlastním, na elementární úrovni vžitém, falešně argumentačním uvažování? Nebo snad jde kombinaci obojího?

Autor: Martin Matouš, zdroj: Kurýr IN

 

Facebook komentáře