Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Rusko a Irán posilují ekonomickou spolupráci. Iránská auta mají nahradit ty západní ...

Rusko a Irán podepsaly rámcovou dohodu o exportu automobilů do Ruska.  Předpokládaný objem dovozu je cca 400 milionů USD, platby budou prováděny v národních měnách. V Iránu působí několik silných výrobců automobilů a vyrábí se automobily několika světových značek v licenci - Renault, Peugeot, Mazda, Suzuki, Toyota, čínské a indické značky ...  V Iránu se vyrábějí i elektromobily.

  • rusko-a-iran-posiluji-ekonomickou-spolupraci-iranska-auta-maji-nahradit-ty-zapadni
 
Dovoz automobilů do Ruska z několika zemí má za cíl překlenout dočasný nedostatek nových aut na ruském trhu. 
 
V Rusku se před zavedením sankcí vyrábělo ca 85% aut pro domácí trh, dováželo se ca 15%. 
 
Většina západních automobilek výrobu v Rusku přerušila. Svoje továrny prodaly za nějakou symbolickou cenu ruským nebo čínským firmám, i když si nechaly otevřená zadní vrátka, většina prodejních smluv na továrny obsahuje klauzuli o možném zpětném odkupu závodů v případě zrušení západních sankcí.
 
Nyní se továrny v Rusku transformují pro licenční výrobu automobilů ze zemí, které sankce nezavedly - například Indie, Japonsko, Korea, Čína ...
 
Zároveň razantně vzrostl dovoz z okolních zemí, zejména Kazachstánu a Turecka. Světové automobilky se zachovaly jako chytrá horákyně, ani nahá ani oblečená. Sice ostentativně přerušily výrobu v Rusku, ale svého podílu na trhu se nemíní vzdát. A tak posílily svoje obchodní zastoupení v Turecku, kam dováží více auťáků a tváří se, že nevidí, že ta auta obratem odjíždí do Ruska.
 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře