Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Mašínové a Paumer opět glorifikováni, aneb: Skutečně bylo málo Mašínů?

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

Portál PRVNÍ ZPRÁVY přinesly článek s tématikou, která ještě nedávno jednak hýbala veřejným mínění v ČR, ale také, aby pak zase na jistou dobu „poněkud" upadli v zapomnění. Jenže jsou lidé, kteří této „legendární antikomunistické skupině" nedají zapomenout a využijí každé vhodné příležitosti jejich „hrdinské činy" připomínat. Ne jinak je tomu v článku „ Mašínové použili proti komunistům jejich vlastní metody".

  • masinove-a-paumer-opet-glorifikovani-aneb-skutecne-bylo-malo-masinu

Článek (http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/masinove-pouzili-proti-komunistum-jejich-vlastni-metody/) jak jinak, opět hýří superlativy, hrdinstvím a i ohlasy jejich hrdinských činů v západních médiích. Kromě jiného článek, jak napovídá titulek, odhaluje dosud nikde neuváděné pozadí okolností, za kterých Mašínova skupina „operovala" proti nepříteli. Tedy uvádí skutečnosti, ač v době, kdy je Topolánek ocenil Plaketou předsedy vlády, se jejich jména (Mašínů a Paumerovo) drahnou dobu skloňovaly ve všech pádech, napsaly o nich desítky, možná stovky článků a rozdělilo národ na jejich sympatizanty a odpůrce, přesto nebyly nikde zmíněny, natož zveřejněny.

Článek připomíná 60 let (4.října 1953) od doby, kdy „odešla" tato „hrdinná skupina" do emigrace. Na článku je hned několik pozoruhodných údajů resp. informací, pohříchu přesně v intencích, jak (by) si je někteří lidé představovali a tím by rádi ještě více podtrhli „hrdinství" těchto zabijáků. Především, že je v článku až lapidárně konstatováno, že tato skupina „odešla" do emigrace! V článku je sice zmíněno, že při svém „odchodu" do emigrace za sebou nechali řadu mrtvých (jen v bývalé NDR byli čtyři), ale už samotné konstatování, že „odešli" do emigrace vyznívá, jakoby odešli bez jakýchkoliv dramatických okolností.

Skutečnosti, na které jsem upozornil, že dosud nikde a nikdy nebyly zveřejněny. Jsou v článku popisovány s odvoláním na knihu Otakara Rambouska, kde jsou popisovány metody a zkušenosti, které Radek (Ctirad) Mašín používal ve svém postupu v boji s nepřítelem a které údajně získal v teroristickém kurzu, který v roce 1947 údajně zorganizovali komunisté pro vybrané „dělnické kádry" a údajně vedené elitními zabijáky z řad KSČ. V článku se doslova píše:

„Frekventantů bylo dvacet a šlo o vybrané dělnické kádry. Byl jsem jediný středoškolák. Školení, které vedl hlavní instruktor - zuřivý komunista, bylo velmi důkladné. 14 dní jsme se učili jak přepadávat vlaky, klást nálože, vyhazovat trať, boj muže proti muži. Povalit protivníka na zem dupnout podpatkem do obličeje, stoupnout celou vahou na krk, rázným kopnutím do spánku přivodit smrt . Přepad hlídek. Škrcení drátěnou smyčkou, přehozenou oběti zezadu přes hlavu, podříznutí krku nožem. Byl to záškodnický, teroristický kurz. Proti komu? Bedlivě jsme se školili. Byla to velmi cenná zkušenost a tušil jsem, že mi bude v budoucnu k užitku," popisuje výcvik v kurzu Radek (Ctirad) Mašín. Nemohu se však zbavit dojmu, že popisuje výcvik, který zřejmě podstoupili v USA po příchodu do US army. Praktiky, jak je C. Mašín popisuje, nejsou typické ani pro nějaké (zdali vůbec) případné tehdejší českolsovenské teroristické komando, kdyby nějaké existovalo!

Pozorného čtenáře by mělo také zaujmout, že ač vesměs všichni přeživší aktéři si pamatovali až neskutečné detaily svých teroristických činů (podle nich "boje proti komunistům"), podle Radka Mašína byl teroristický kurz veden jen nějakým "zuřivým komunistou", tedy člověkem beze jména! Podle toho, co si všechno pamatuje z výcviku bych soudil, že si jméno instruktora "zuřivého komunisty" bude pamatovat. Nepamatuje! Je tedy jeho popiska o účasti na teroristickém kurzu věrohodná? Mj. se nabízí otázka, jak se Ctirad Mašín dostal do skupiny dvaceti vybraných "dělnických kádrů", o nichž se dá předpokládat, že byli členy KSČ, což v jeho případě značně znevěrohodňuje popisované skutečnosti, protože nelze pochybovat, že nebyl ani "dělnický kádr", natož člen KSČ a krom toho byl , jak sám popisuje, jen středoškolák! Jak se k tomuto "teroristickému kurzu" dostal? Poněkud víc než málo pochybností a věrohodnosti jím uváděných skutečností!

Další pochybnosti vznikají, jak jsem zmínil výše, že s touto skutečností Otakar Rambousek "vyrukoval" až po 60 letech. Proč je např. nezmínil v době, kdy byla skupina Mašínů mediálně glorifokována, velebena za hrdinské činy, byli uznáni za excelentní členy komunistického odboje a nakonec odměněni Topolánkem premiérskou plaketou a Vondrovou Zlatou lípou? Tedy cca před pěti léty? To rovněž značně koliduje s věrohodností a autetičností, protože jako sláma z bot z toho čouhá pouze další snaha o zvýraznění a potvrzení pochybné odbojářské a hrdinské činnosti Mašínovců v boji proti komunismu! Odtud zřejmě take ono "Málo bylo Mašínů"!

Ukončení "mise boje proti komunismu v Československu" zbytku skupiny bratří Mašínů, tj. Ctirada, Josefa a Paumera, bylo impozantní! Poté, co se dostali do USA a vstoupili do americké armády (US army), údajně k 82. výsadkové divizi ve Fort Bragg, pro ně jejich boj proti komunistickému režimu v Československu definitivně skončil. Za celou dobu svého působení v USA ani náznakem neprojevili další aktivity v tolik jimi proklamovaném boji proti komunismu v Československu, ačkoliv se nabízela řada možností. Už toho nebylo zapotřebí, dosáhli svého cíle, totiž toho, že se dostali do USA, země nebývalých a neomezených možností, kde i pro takové vrahy a zločince jako byli oni, mají vždy pochopení. A Československo? To jim mohlo být až do r. 2008 de facto ukradené. Nebýt "mimořádného pochopení, uznání a ocenění" Topolánka a Vondry, zřejmě by se již o ČR nijak nezajímali. Proč taky, když víc jak půl století žili v USA, sloužili jejich militantním zájmům a byli za to zřejmě i slušně odměňováni.

Nakonec ještě jedna maličkost. Zmíněný článek V Parlamentních listech sice dokládá, že Parlamentní listy se snaží občas být objektivní a nestranné v publikování i názorů poněkud problematického charakteru, jen to bohužel není pravidlem. Na článku je ještě pozoruhodné, že nemá autora, pokud by jím neměl být zakódovaný údaj v závorce: (aj, wkp, foto:arch)! Má či je k tomu nějaký důvod?

(PS: Článek jsem mj. nabídnul ke zveřejnění i BL (BritskýmListům), avšak díky "pochopení" pana Čulíka mi bylo zveřejnění odmítnuto se slovy, že "...už titulek Mašínové a Paumer mě nenaplňuje nadšením, není to zrovna objevné téma"!)

 

Podpořte CFP QR Kód ŽLUTÁ oranžová

 

Facebook komentáře