Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Češi nakupují na e-shopech hlavně oblečení a obuv, obracejí se na tuzemské prodejce

Češi dávají v posledních letech stále větší důvěru e-shopům. Nakupují především obuv a oblečení, roste ale také počet prodané elektroniky, potravin a sportovních potřeb. Jejich důvěru si získávají především ověřené české e-shopy.

  • cesi-nakupuji-na-e-shopech-hlavne-obleceni-a-obuv-obraceji-se-na-tuzemske-prodejce

U Čechů již před lety opadnul strach z nakupování v e-shopech a utrácejí v nich stále více. Na rozdíl například od Rakušanů nebo dobrých sousedů Slováků ovšem mnohem věří spíše tuzemským e-shopům než těm zahraničním.

V Rakousku nakupuje v zahraničních internetových obchodech 72 % obyvatel, na Slovensku pak 44 %. Česká republika se nachází s 25 % pod evropským průměrem přesto, že v roce 2017 stouply útraty Čechů v zahraničních e-shopech o 32 % a nákupy stále rostou. Podle průzkumu společnosti DPD nejčastěji nakupujeme online v Číně (60 %), dále v Británii (28 %) a Německu (27 %). Průměrná hodnota nákupu se pohybuje lehce nad 1 tisícem korun. Dle Eurostatu (statistický úřad Evropské unie) se na vrchu nachází země, které disponují menším domácím trhem. Například Lucembursko je na špičce s podílem 98 % či Malta s 97 %.

A co Češi nejčastěji nakupují? Jednoznačně se jedná o oblečení a obuv. Přesto, že by se mohlo zdát, že jsou to položky, které je nutné vyzkoušet a „osahat“, nákupem na internetu se prodlužuje lhůta na vrácení na 14 dní, čehož lidé využívají, pokud jim zboží nesedí či nejsou spokojeni.

Navyšuje se také prodej elektroniky, zejména počítačů, notebooků, ale i velké bílé elektroniky, jako jsou lednice či pračky. Pozadu nezůstává ani prodej potravin, například na portálech jako je Košík.cz, jež je oblíbený hlavně v posledních 2 letech, a samozřejmě prodej drogerie.

Češi se také nebojí platit v e-shopech pomocí platební karty nebo bankovním převodem. Doby, kdy vládla platba dobírkou, jsou tedy definitivně pryč.

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře


(u Metronomu)