Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Na světě existuje jen jedno dobro a to jsou znalosti, a jen jedno zlo a to je nevědomost

Hodnocení uživatelů:  / 16
NejhoršíNejlepší 

Němečtí vědci nedávno zveřejnili zajímavá data: Za posledních 50 let se Němci stali v průměru o 400 % bohatší a zároveň se počet nešťastných lidí trpících depresí zvýšil o 38 %.

Proč tak paradoxně tato přímá úměra funguje? Proč se to děje? Není to o majetku, ale o přístupu k životu.

  • na-svete-existuje-jen-jedno-dobro-a-to-jsou-znalosti-a-jen-jedno-zlo-a-to-je-nevedomost

Začalo to před 100 lety v Americe. Henry Ford se díky automobilové reformě stal nejbohatším mužem na světě. Jeho úspěchy inspirovaly mnoho talentovaných podnikatelů k vytvoření světových značek: Cadillac, Chevrolet, Dodge.. Nová auta doslova zaplavila Ameriku. Po nějaké době nastal čas, kdy prodej aut prudce klesal. Trh byl plný.

Opravdu, proč by někdo potřeboval nové auto, když stará jezdila perfektně? No co utrácet peníze? Geniální markeťáci přišli s novým záludným řešením : Začali inspirovat majitele starých aut k pocitu méněcennosti.

Výrobci automobilů tak začali každý rok vyrábět nové a nové modely a lidé se zbavovali svých starých aut. Prodejní úspěch prodejců aut inspiroval i podnikatele jiných odvětví: oblečení, kosmetika, boty a tak se přirozený lidský úsudek postupně vytratil.

Často můžete dnes vidět, jak hloupí teenageři oblečeni podle nejnovější módy koukají na dítě, které si takový luxus nemůže dovolit. Upozorňuji, že 2x ročně výrobci oblečení vyrábí nové kolekce. Odborníci, designéři nám znovu říkají: ′′ zelená bude v této sezóně módní ". Proč to dělají ? Tento ošemetný recept je navržen výhradně pro zvýšení prodeje. Lidé, kteří si koupili úplně stejné oblečení, ale jiné barvy už vloni, se budou cítit nepříjemně a méněcenní.

Nadnárodní korporace manipulují s vědomím jednoduchého spotřebitele tím, že neustále vyrábějí nové přístroje, nové oblečení atd. Utrácejí ročně 500 miliard dolarů za reklamu. Slyšíte dobře 500 miliard dolarů! Každým rokem investují takovouto vysokou částku k tomu, aby přiměly lidi, aby udělali něco, co by za normálních okolností nikdy neudělali. Tyto peníze plně stačí na to, aby lidstvo bylo nešťastné.

Jenom pro srovnání: K vyřešení problému hladu na zemi by bylo potřeba utratit pouhých 50 miliard dolarů ročně, což je 10x méně peněz

Hlavní problém není v tom, že neustále musíme vyhazovat ještě dobré věci, protože už vyšly z módy. Tragédie lidstva je v nenaplněném očekávání. Když si člověk koupí nové auto, raduje se z něj jen velmi krátkou dobu. Dokud si jeho kamarádi nekoupí druhý den auta lepší než on, tato radost je pak omezena třeba jen na jeden den.

Mnozí z nás se tak usilují o nové módní věci a aniž bychom to postřehli a stáváme se nešťastnými. Podstatou našeho života se tak stalo neustálé honění se za absolutními nesmysly.

Sokrates měl pravdu, když říkal: ′′Na světě existuje jen jedno dobro a to jsou znalosti, a jen jedno zlo a to je nevědomost ".

zdroj: FB Petra Hasenclevera

 

Facebook komentáře