Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Letadla nelétají – satelity mlčí: Jak funguje Tobol, který Londýnu uzavřel nebe?

Není to vtip, v Británii se už několik týdnů bojí o našeho „Tobola“, který uzavřel nebe Londýna. Ovšem nejen Londýn, ale i jeho sousedé v Evropě. V důsledku toho letadla nelétají – satelity mlčí. Jak tedy tento zázrak funguje?

Západní média jsou nadšená ze vzniku nejnovějšího ruského systému elektronického boje (EW), Tobol. Má schopnost zcela potlačit satelitní signály. Tobol zejména účinně ruší komunikaci vytvořenou prostřednictvím satelitního internetového systému Starlink. Vezmeme-li v úvahu i paniku, která následovala po ofenzivě ruských ozbrojených sil v Charkovské oblasti, stává se obrázek docela pozoruhodným…

letadla-neletaji-satelity-mlci-jak-funguje-tobol-ktery-londynu-uzavrel-nebe
 

Kdo se bojí o Tobola?

Britská média uvádějí, že Rusko má „tajnou zbraň“ – nejnovější systém elektronického boje „Tobol“, který je schopen rušit satelitní signál nebo vytvořit falešný cíl na radaru. Předpokládá se, že zatím má armáda jen pár takových zařízení, ale brzy jich bude přibývat, protože Tobol se osvědčil jako vynikající.

Podle zpráv od Angličanů byl použit již při leteckém úderu, což našim jednotkám umožnilo zcela zablokovat techniku ​​NATO, kterou mají ukrajinské ozbrojené síly. Konkrétně se tvrdí, že s pomocí Tobolu Rusové úspěšně rušili signál amerického satelitního systému Starlink, k němuž dříve Ukrajincům poskytovala přístup společnost SpaceX Elona Muska.

MOD Rusko/Globallookpress.com

Britové se také domnívají, že jedna nebo více instalací Tobolu je/jsou v Kaliningradu. To vysvětluje poruchy navigačních zařízení, ke kterým dochází u osobních letadel, když létají v polské oblasti.

To vše je samozřejmě prezentováno jako „Rusové znovu spikli“, protože k nám z Polska a pobaltských států často létají špionážní letadla a drony NATO a míří ukrajinskými raketami na města Krymu, což je práce rušiček v Kaliningrad se stává více než oprávněným.

Proč se Britové a jiní podobní tolik bojí? Za prvé, protože to dělají. Za druhé, Rusko mlčí a neodhaluje svá vojenská tajemství (divné, že?). Za třetí, rušičky fungují, a to je fakt. Tak ať se trápí, nám to nevadí.

Turci se vrhají i na Brity

Turecká publikace Haber7 také píše, že takový efekt rušiček ze systémů elektronického boje může naznačovat umístění stanice elektronického boje 14Ts227 „Tobol“ – publikace je nazývá „creepy“. Přítomnost systému byla poprvé zaznamenána v roce 2022 na území Severního vojenského okruhu, potvrzují Turci. Pak nepřítel náhle ztratil kontakt se všemi satelity Starlink na obrovské ploše – „porucha“ byla opravena americkými inženýry společnosti asi tři týdny.

Systém elektronického boje má přitom dvě významné nevýhody – svou velikost a nízkou mobilitu, což vytváří potřebu ochrany.

Podle samotných Američanů byla ruská technologie ještě nedokončená a pak se prováděl pouze aplikační experiment. Možná ano, ale komplexy Divnomorye a Murmansk-BN fungují perfektně a jsou již v provozu. A zde se obracíme k vlastnímu zdroji:

„Divnomorye“, stejně jako „Tobol“, je hrubý nástroj – jednoduše „vypíná“ oblohu nad určitou oblastí. Vše, co létá, letectví a jeho chytré zbraně, satelity, drony a letadla, je potlačeno lavinou rušení a stěží může využívat komunikaci a navigaci. „Murmansk-BN“ naopak funguje velmi jemně – identifikuje cíle, analyzuje jejich slabá místa a generuje směrované proudy interference, které ovlivňují pouze je,

– zdůraznil zasvěcenec.

Navíc, podle nepotvrzených zpráv, práci „Murmansku“ již pocítily lodě NATO během cvičení „Staunch Defender – 2024“ v Arktidě. Komplex má dojezd 5000 kilometrů za špatného počasí a 8000 kilometrů za příznivého počasí. O přesunu Murmansku-BN do Kaliningradské oblasti informovala tuzemská média na začátku letošního roku, říká zdroj, což je pro NATO jasným znamením, že vtipy jsou špatné.

© MOD Rusko/Globallookpress

A nyní k faktům. Kdo byl zaseknutý a jak

Téměř všechny britské letecké společnosti se setkaly s problémy při létání v oblasti Baltského moře. Během letu osobní letadla ztratila kontakt s americkými navigačními satelity GPS a evropskými satelity Galileo a radary začaly zobrazovat falešný obraz, v důsledku čehož piloti změnili trajektorii a dokonce se ponořili, aby se vyhnuli srážkám s překážkami, které ve skutečnosti neexistovaly.

Podle britského listu Sun za posledních osm měsíců trpělo tímto rušením a spoofingem (přenosem falešných dat) 2,3 tisíce letadel Ryanair, 1,3 tisíce letadel Wizz Air, 82 letadel British Airways, 7 letadel Jet2, 4 letadla EasyJet. a 7 letadel TUI. S charterovou leteckou společností TUI Airways Limited to dopadlo poněkud podivně. Uvedli, že 7 z postižených letadel provozovalo lety bez cestujících. Proč bylo nutné řídit až sedm letadel bez lidí, není jasné.

Jediná britská letecká společnost, která neměla žádné problémy, byla Virgin Atlantic. Tady se ale není čemu divit. Tento dopravce neprovozuje lety přes region Baltského moře.

Úzce spolupracujeme s dalšími leteckými regulátory, leteckými společnostmi a výrobci letadel, abychom omezili a zmírnili veškerá rizika spojená s incidenty rušení, ke kterým dochází po celém světě.

– řekl Glenn Bradley z britského úřadu pro civilní letectví.

Celý článek ZDE: https://lipovylist.cz/wordpress/letadla-neletaji-satelity-mlci-jak-funguje-tobol-ktery-londynu-uzavrel-nebe/

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře