Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Studentská kritika současného školství

V dnešní době se školství opět řídí středověkými metodami, a to podle hesla "Kdo nic neví, nenadělá problémy." A kdo chce vědět víc, či si například vede dobrovolně sešit, je z něj bonzák a špion.

  • studentska-kritika-soucasneho-skolstvi

Objem školního učiva klesl, a to na všech typech škol, ovšem prospěch většiny žáků klesá. Většině učitelů to vyhovuje, neboť to odpovídá jejich platu. Jen velmi málo učitelů si uchovává tvrdost z doby socialismu a nechtějí dovolit hloupnutí českého a moravského národa. Co však toto hloupnutí způsobuje? Jednak za to může tedy politika našeho státu a "demokratisace" a přístup typu "na co se to budete učit, když to máte na internetu." Druhou část tohoto hloupnutí má na svědomí klesání morální úrovně mladých lidí. Já to mám možnost, jako šestnáctiletý žák Obchodní akademie, vidět z blízka. Podíl na tom mají masmédia, které šíří takové informace, jaké si přejí mocní typu Babiš a Obama, a také internet, který kromě přístupu k cenzurovaným i svobodným informacím nabízí také přístup k pornografii a jiným morálně závadným materiálům, a to i u náctiletých. 

Jak z tohoto pryč? 

  1. Rozdělení škol podle podle vědomostí.
  2. Pro postup do vyšší třídy by byla požadovaná souhrnná atestace minimálně z českého jazyka a matematiky s úspěšností minimálně 60%.
  3. Pro ukončení základní školy by byla požadovaná zkouška z českého jazyka, cizího jazyka dle vlastního výběru a matematiky.
  4. Pro ukončení střední školy by byla požadovaná maturitní zkouška z českého jazyka, cizího jazyka dle vlastního výběru a matematiky. Pro její složení by byla potřebná úspěšnost alespoň 51%.
  5. Vysoké školství by nesmělo být placené ze soukromých prostředků, neboť by se mohlo cítit zavázané. Naopak, platit by měl stát, neboť vzdělanost určuje budoucnost státu.
  6. Po absolvování 10 let ve škole bez valného výsledku by si měl žák/student měl vzdělávání platit sám, neboť to je důkazem, že na školu "kašle". Procházení s odřenýma ušima díky tomu, že se žák začne učit na poslední chvíli by nemělo být přípustné.
  7. Učitelům by měl být zvyšován plat podle toho, jaké výsledky vykazuje jeho třída.
  8. V každém okrese by měla být alespoň jedna základní i střední škola, která nabízí výuku angličtiny/němčiny/ruštiny/španělštiny/francouzštiny/italštiny jako hlavního cizího jazyka. Každý by měl mít možnost vybrat si, protože školství by mělo být apolitické, a ne závislé na aktuálním spojenci.

Škola musí být za odměnu, kdo nemá zájem se učit, ať tedy pracuje!

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře