Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Koho také má za zády Schwarzenberg

Druhé kolo prezidentské volby postavilo proti sobě části společnosti mnohdy dost ostře. To se týká i podnikatelské části. Na příklad významní podnikatelé, jako generální ředitel Czech Coal Luboš Pavlas, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka, člen představenstva ArcelorMittal Jan Rafaj a majitel pivovaru Stanislav Bernard se postavili za Schwarzenberga. Někteří Schwarzenbergovi kampaň podpořili i finančně. Schwarzenbergovi by mělo zůstat na účtu pro podporu mediální kampaně až 4 mil. Kč, k nim přičte asi 3 mil. od své mateřské politické strany TOP09 a milion mu dají Starostové a nezávislí. Co dá Babiš? A stojí stále za svým tipem z prvního kola?

  • koho-take-ma-za-zady-schwarzenberg


Babiš stále podporuje svůj tip, tedy Schwarzenberga, a přesto, že peníze neposílá, podpořil ho velmi silně mediálně. Vlastní totiž významný nástroj v regionálním týdeníku 5+2 dny. Tento mediální nástroj oslaví v březnu jeden rok, váhavě vykročil totiž v březnu 2012, a to jen v desítce západočeských okresů. Do konce letních prázdnin ale pokryl celou republiku, takže propagace Schwarzenberga se díky týdeníku 5+2 dny rozeběhla do všech schránek, kam je časopis distribuován. A to je gesto na stejné úrovni, jako když ve schránkách přistály volební letáčky politických stran v čase parlamentních voleb.

Magnát Babiš je se svým jměním považován za jednoho z nejvlivnějších a nejbohatších podnikatelů v Česku. Díky týdeníku 5+2 dny, vydávanému svou akciovou společností AGF Media, jejíž základní kapitál nedávno zvedl na 52 milionů korun, se stává i silným hráčem na trhu médií. Sice vloni nemístně skromně odmítal myšlenku, že by mu regionální týdeníky v předvolebních kampaních v roce 2014 měly pomáhat, neoddiskutovatelnou pravdou však je, že milionovým nákladem se AGF Media řadí mezi největší tuzemské vydavatele a v čích rukou je, tomu bude sloužit. Nakonec, i běžní čtenáři a návštěvníci jiných časopisů, deníků, týdeníků, zpravodajských serverů a dalších médií by dokázali s jistotou tipnout, která politická klika je prostřednictvím „svého" média řídí. Mediální síla, zapůjčená týdeníkem 5+2 dny Schwarzenbergovi je tedy velmi významná.

Podnikatel Babiš se svým týmem ale umí zabrat i jinak. Advokát Milan Hulík, který v senátních volbách kandidovat za uskupení ANO2011 Andreje Babiše, podal žalobuí na Miloše Zemana kvůli neprůhlednosti financování jeho kampaně. Mimo to Zemana kvůli netransparentnosti účtu několikrát kritizovala i Transparency International. V jejím hodnocení dostal Zeman pouhých 59 %, ostatní kandidáti měli přitom nejméně 80 %. Hůře než Zeman na tom už byla pouze Jana Bobošíková.

Z uvedeného je patrno, že Andrej Babiš nepolitik docela politicky pracuje, je čitelný, drží svůj směr a pracuje trpělivě. Brzy zjistíme, jak se mu zadařilo v odhadu, kdo vyhraje boj o Hrad. Dnes můžeme s jistotou říci, že za Schwarzenbergem stojí ekonomicky silní lidé, jimž nebyla nikdy vážně vytknuta netransparentnost v nabytí majetku, Rafaj, Bernard, Babiš, ... Pro Schwarzenberga je to ohromné plus, které mu protikandidát Zeman se svým netransparentním účtem a ne tak otevřenou podporou tak ekonomicky silných fandů může jen závidět.

Ani Babišovi odpůrci nemohou přehlédnout, na čí straně a v jaké skupině stojí. Druhé kolo prezidentské volby rozděluje společnost, to je patrné, dokonce i společnost významných podnikatelů. Tyto signály by neměly zůstat nepovšimnuty, aneb nadchází čas poděkovat umělcům a zpěvákům za veselé šoty a zpěvné hity a začít si všímat toho, s kým by významní podnikatelé, ať ti, nebo ti, rádi spojili osud republiky na dalších pět či deset let. Pro neinformovaného voliče je zajisté těžké srovnat si sympatického Bernarda s nesympatickým Babišem, ale věci už se tak mají, že oba podporují Schwarzenberga, což je signál, hodný zápisu za uši, případně do voličova notýsku.

Není nezajímavé, že poražený Dienstbier se otevřeně postavil na stranu Schwarzenberga, a tudíž proti Zemanovi. Tento signál je třeba číst tak, že Dienstbier se nezapletl do žádných korupčních skandálů posledních dvaceti let, má šanci na vysoký politický post v ČSSD, kterou ale svým názorem pomáhá rozštěpit, čili neváhá vyložit karty, i když si možná právě tím odsune politické koryto.

Shrnuto, podtrženo, Schwarzenberg má na své straně mnoho i vlivných osob, které nejsou spojeny s žádnou korupční kauzou, a přesto někteří svojí silou a významem mají vliv na ekonomiku ČR. Za Zemanem naopak stojí některé osobnosti, spojené třeba jen okrajově s významnými korupčními kauzami, osoby, které ztratily ekonomickou či politickou sílu, a se Zemanem na Hradě by si mohli polepšit, na příklad Miroslav Šlouf a Vratislav Mynář, který má být podle Dienstbiera napojený na exekuční byznys pro pražský Dopravní podnik (http://domaci.eurozpravy.cz/politika/63468-dienstbier-jde-proti-vlastni-cssd-zeman-je-naprosto-neprijatelny/).

Zcela vedlejším postřehem pak může být, že Babišův kredit důvěryhodnosti zvýšil advokát Milan Hulík, který, jak je známo, táhne za jeden provaz s populárnější a známější advokátkou Hanou Marvanovou. V tom světle je vhodné nahlížet i na kredit Babišem podporovaného Karla Schwarzenberga.

Co se týká Schwarzenbergova uměleckého projevu na téma Kde domov můj, evidentně vlezl do pasti nepřátelské klice HR, stejně jako kdysi Andrej Babiš u Jílkové v pořadu Máte slovo. To si tedy mohou podat ruku a možná se tomu časem zasmát.

Bohužel málo lidí je ochotno zapřemýšlet nad druhou stránkou takových akcí, totiž nad tím, kdo za tím mohl stát a kdo pomáhá fax pas šířit pro zlomyslnou zábavu veřejnosti. V případě Schwarzenbergova „Ktéé tomof muj" se podepsal Václav Klaus mladší, syn prezidenta, člověk, který požívá to, čeho by na základě svých schopnostmi a dovednostmi jako syn učitelky z Horní Lhoty bez taťkových konexí nejspíše nikdy nedosáhl. Nicméně i to je významný signál voličům: Klausovi také nemají rádi Schwarzenberga a jejich PR je silná, ta by mohla leccos, když to dovolíme.

Andrej Babiš má pravdu ve svém tvrzení, že Češi se pořád handrkují a neumějí se spojit a zatáhnout za jeden provaz. Nejspíše myslí i stejným směrem, neboť sem a tam se přetahujeme jedna radost. Teď ku příkladu se přetahujeme v tom smyslu, že nechceme politiku Kalouska, reprezentovanou prezidentským kandidátem Schwarzenbergem, a nechceme pokračování politiky Klause, reprezentované prezidentským kandidátem Zemanem.

Stačilo by jediné – příslib, že Schwarzenberg, nebo Zeman podpoří došetření ekonomicko-politických kauz a dohnání viníků k zodpovědnosti a uhrazení škody vzniklé občanům a státu. Zeman se Šloufem a silnou skvadrou z ČSSD po boku? Nebo Schwarzenberg, podporovaný Kalouskovou topkou a Babišem s advokátem Hulíkem, napojeným na advokátku Marvanovou, v týmu? Kdo komu stojí za zády a proč, to je to, oč ve vysoké politice běží a o čem se neinformovaná, či dokonce médii dovedně mystifikovaná veřejnost může jen dohadovat a pak jít volit na podkladě dohadů a mediální masáže, případně výsledků pečlivé analýzy sesbíraných dat a indicií.

Obrázek v perexu - zdroj: Zbyněk Pecák, blesk.cz

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře