Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Budou v Jeruzalémě vadit palestinští spolucestující?

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

  • citypass
Konsorcium CityPass, které buduje rychlodráhu v Jeruzalémě (a v níž je hlavním podílníkem i v České republice působící koncern Alstom), připravilo pro obyvatele Jeruzaléma dotazníky, s jimiž chce zjistit, zda by jim vadilo, kdyby rychlodráhu používali i Palestinci.

Podle Haarecu se CityPass mimo jiné ptá: „V Šuafátu jsou tři zastávky, vadí vám to?" nebo „Všichni cestující, Židé i Arabové, mohou do vlaku nastoupit svobodně, bez bezpečnostní prohlídky. Vadí vám to?"

Izraelské ministerstvo dopravy tuto iniciativu konsorcia rázně odmítlo s tím, že to je oblast, do které soukromé firmě nic není, a označilo postup firmy za rasistický.

Tendr rychlodráhu, která má spojit Jeruzalém s židovskými koloniemi na okupovaném území, v roce 2002 získal CityPass, v němž je vedle Alstomu také dceřiná společnost gigantu Veolia Environment. Obě firmy už měly kvůli svým zakázkám na okupovaném západním břehu Jordánu a v arabském východním Jeruzalémě potíže v Evropě. V roce 2006 se nizozemská banka ASN Bank rozhodla vyřadit Alstom ze svého portfolia a předloni protesty veřejnosti zabránily, aby získala lukrativní kontrakt ve švédském Stockholmu. Švédský Národní penzijní fond následně zařadil Alstom na černou listinu právě kvůli jeho podnikání ve východním Jeruzalémě. Na jaře 2008 pak nátlak aktivistických skupin ochránců lidských práv zabránil, aby Veolia získala zakázku v hodnotě 750 milionů eur ve francouzském Bordeaux.

Facebook komentáře