Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

To se některé poslankyně a poslanci naučí dřív létat, než se jim veřejnost povede škrtnout.

Veřejnost má právo kontrolovat práci zvolených zástupců na všech úrovních a poslanci mají právo a povinnost kontrolovat práci vlády. Protestujeme proto proti pokusu předsedy Poslanecké sněmovny ČR Jana Hamáčka, poslance Martina Stropnického ve funkci ministra obrany, poslanců Davida Kádnera, Ivana Gabala, Marka Ženíška a poslankyně Jany Černochové zbavit české občany a poslance a senátory Parlamentu ČR tohoto práva, navíc v tak závažné otázce jako je vyslání Armády ČR do bojové akce v zahraničí, a to dokonce co nejrychleji, bez rozvážné, široké diskuse zákonodárců a veřejnosti..

  • to-se-nektere-poslankyne-a-poslanci-nauci-driv-letat-nez-se-jim-verejnost-povede-skrtnout
  

Jejich návrhem na změnu Ústavy ČR článku 43 má Armáda České republiky poprvé za svou existenci ztratit charakter obranný a nabýt charakter agresora. Má se stát armádou útočnou, a to dokonce bez dodržení mezinárodních práva, bez souhlasu RB OSN či přijímacího státu. Takovouto změnu nelze odůvodnit, maskovat tvrzením, že by se mělo jednat o záchranu našich občanů v zahraničí, neboť vlastní návrh v žádném případě nelimituje, nebrání nasazení naší armády v zahraničí pro jiné účely. Pokud zákonodárci schválí usnesení Výboru pro obranu Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR přímo navrhující, že Vláda ČR může vyslat Armádu ČR na území cizího státu na bojovou operaci bez souhlasu státu, na jehož území bude operovat, vystavují životu nebezpečnému hazardu nejen samotné vojáky účastnící se mise, ale všechny obyvatele České republiky, kteří se stanou dle mezinárodního práva legitimním cílem případné odvety.!

Rozhodovací moc je přitom prakticky předána do rukou ministra obrany Martina Stropnického a vláda a zákonodárný sbor se fakticky zbavují právní zodpovědnosti. Politické a morální zodpovědnosti se však nezbaví, a to ani v případě, že české vojáky si do válečného dobrodružství pozve nějaký z našich tzv. spojenců. Spoluzodpovědnost za osud poslaneckého návrhu na změnu článku 43 Ústavy ČR, za bezpečnost našich občanů a mírumilovnost naší vlasti ponesou však i média, zejména veřejnoprávní, neboť by měla s touto mimořádně rizikovou novelou ústavy občany náležitě seznámit, vyložit její rizika a rozkrýt její zákulisí.     

Varujeme proto občany před snahou části zákonodárců narušit demokratické principy při přijímání ústavních zákonů a před snahou osud 10 milionů občanů ČR vložit do ruku půldruhé desítky členů vlády, kteří nemají žádný mandát zahrávat si s našimi životy.

Druhá výzva k zákonodárnému sboru:

Vážený paní poslankyně, vážený pane poslanče,

vlastní důvodová zpráva tisku 956/0 nepřímo dokládá, že rozhodnutí vlády a pasivita sněmovny v pohledu plnění článku 43. Ústavy je realitou, uvedený článek 43. Ústavy není zodpovědnými subjekty respektován.

Vláda se zbavovala své odpovědnosti tím, že své rozhodnutí odeslala k projednání do sněmovny, přičemž odsouhlasila návrh ministra obrany, který předkládal návrhy, nebo plnil žádosti cizích států, či ozbrojených složek.

Sněmovna se zbavila odpovědnosti, že usnesení vlády neprojednala, nebo jej projednala poté, co ministerstvo obrany splnilo žádosti cizích států a navíc aktivně plnilo mezinárodní dohody a z toho plynoucí závazky, které si do dohod vláda dobrovolně, aktivně stanovila.

Takto nastavený mechanismus vyhovoval, jak moci zákonodárné, tak moci výkonné. Obcházení Ústavy ČR, v principu jejím pohrdáním, se nelíbil veřejnosti, ale s protesty dá se říct stav tolerovala a to s přihlédnutím na neporušování stanoveného obranného charakteru Armády České republiky.

Vážená  paní poslankyně, vážený pane poslanče,

když jste odmítli naší výzvu z programu 54. schůze sněmovny vyřadit projednání tisku 956/0, dovolujeme si Vás znovu vyzvat, aby při zítřejším hlasování jste bod 161, sněmovní tisk 965/0, změna  čl. 43 Ústavy vyřadili v souladu s § 90 odst.7)..

Jako součást veřejnosti protestujeme proti záměru změnit obranné poslání AČR za nepojmenovaný silový prvek na území České republiky pod reálně doložitelným velením cizích vojenských uskupení, nebo NATO. 

Přijímáme menší zlo a to setrvat v obcházení článku 43. Ústavy jako doposud, nadále užívat nastavený mechanismus virtuální odpovědnosti, ale mající alespoň mantinely obranného charakteru, protože tento stav je lepší v porovnání s předkládaným návrhem uvedeným ve sněmovním tisku č.956/0, ve kterém je mechanismus virtuální odpovědnosti umocněn s časově vymezeným pojmem bez zbytečného odkladu. Navíc, obranný charakter AČR a respektování mezinárodního práva  je vědomě odstraněno.

S pozdravem

 

za iniciativy a hnutí
Iniciativa Ne základnám
Eva Novotná, mluvčí
 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Komentáře  

#1 Bedrich Pavelka 2017-01-18 12:33
Lidè bděte!!!!! Musíme se brànit, nevolit tyto politiky acpolitickévstr any!!! Občané probuďme se, a hlavně protestujme!!!! !
Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře