Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Úseky R49 jsou chaoticky dělené, dopravě Zlína neulehčí

Rychlostní silnice R49 postrádá logické dělení jednotlivých úseků, které by bylo možné samostatně zprovoznit. Vyplynulo to z včerejšího jednání pracovní skupiny k R49, kterou svolal náměstek Zlínského kraje pro dopravu

Jaroslav Drozd. Například první sedmnáctikilometrový úsek z Hulína do Fryštáku má končit na poli u Horní Vsi -- a dál nic.

Ani výstavba navazujícího úseku s mimoúrovňovou křižovatkou u Fryštáku a s první částí přivaděče do Zlína dopravně nic nevyřeší.

Podle posudku o hodnocení vlivu této stavby na životní prostředí nelze zprovoznit R49, ani napojení Zlína přivaděčem po jednotlivých částech, jak investor plánoval. Při realizaci je totiž třeba najednou zprovoznit 32,5 kilometru rychlostní silnice R49 z Hulína až do Zádveřic a všechny tři úseky přivaděče.

Jiné, postupné zprovozňování by totiž přitáhlo tranzitní dopravu do zlínských částí Kostelec, Vršava, Nivy, Zálešná, Podvesná, Obeciny, Příluky a do obcí na trase silnice I/49 Želechovic a Lípy. Napojení Zlína na R49 se ukazuje mnohem náročnější a dražší, než se původně předpokládalo a může stát přibližně 25 miliard korun.

Výstavba R49 až do Lípy či Zádveřic však není v horizontu dalších deseti let reálná. Ani nejoptimističtější varianta financování Státního fondu dopravní infrastruktury nepočítá s výstavbou dříve než až v letech 2020-2025. Jakékoliv investice do R49 tedy nepřinesou v příštích 15-ti letech žádné zlepšení dopravní situace krajského města.

ŘSD ČR však tyto souvislosti ignoruje a po ministru financí Eduardu Janotovi žádá 9,2 miliardy korun na výstavbu prvního úseku R49, který končí v lánu pšenice u Fryštácké přehrady. Přitom finančně-časový plán napojení Zlína na R49 dosud neexistuje.

Miroslav Mach z Unie pro řeku Moravu k tomu řekl: "Obyvatelé ohrožených oblastí by se měli zapojit do rozhodování, neboť hrozí dočasná provizorní řešení, která by se mohla stát trvalými."

Miroslav Kutal z Hnutí DUHA řekl: "Ředitelství silnic a dálnic a krajští politici by měli vyložit karty a vysvětlit, o co ve skutečnosti usilují, když R49 není reálné v příštích deseti letech posunout ani do Fryštáku. Postupně se ukazuje, že rychlostní silnice dopravní situaci Zlínu nemůže ulehčit a navíc přivede tranzitní dopravu do dalších částí regionu. Zlín potřebuje investice do zlepšení hromadné dopravy a modernizaci železnice."

Karel Vondráček o.s. Vizovické vrchy řekl: "I stavba rodinného domu je spojena s celou řadu povolení a správních úkonů, které jsou nezbytnými podklady pro vydaní stavebního povolení. V případě velké stavby, jako je R49, tomu však tak není. Chybějící podklady, neschválené výjimky a další obcházení platných zákonů nevyhnutelně vede k chaosu. Loni mediálně zviditelněný základní kamen stavby vlastně neměl ani stavební povolení."

 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře