Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Otevřený  dopis ministru Macinkovi, napsaný jako reakce na jeho vystoupeni  v OSN.

Důvodová zpráva:

Asi nikdo po vítězství Babiše ve volbách neočekával obrat české zahraniční politiky o 180 stupňů, většina doufala v nahrazení rusofobního aktivismu střízlivou a opatrnou reálpolitikou a ve vyvažování poměrně proválečného působení generála z Hradu.

Leč nyní se ukazuje, že dát ministerstvo zahraničních věcí do rukou přehnaně sebevědomého a ambiciózního Motoristy Macinky nebyla dobrá volba. To, co přednesl za pultíkem v New Yorku, bylo přihlášením se našeho nového vedení ke straně války. 

Vyzývat z pozice malého státu jadernou velmoc k okamžité kapitulaci není drzost, to je čistá debilita. Pokud Babiš spřádal plány na to, že svojí umírněnou politikou nebude po ukončení konfliktu na nás RF pohlížet jako na největší škůdce a mohou nám z toho vyplynout nějaké výhody, pak Macinka mu svým projevem tyto plány rozmetal.

Bude na Babišovi, zda si dokáže udělat se svým ministrem pořádek, zda ho klepne přes prsty nebo rovnou pleskne po tlamě. Pokud to neudělá, může se stát leccos i na domácí politické scéně včetně pádu vlády, až dojde třeba SPD trpělivost. 

A to by nám mohlo vrátit do hry pětikolku, možná s šestým motoristickým kolem.

Otevřený dopis ministru Macinkovi:

  • otevreny-dopis-ministru-macinkovi-napsany-jako-reakce-na-jeho-vystoupeni-v-osn
 
 
Pane ministře,
 
poslechl jsem si Váš projev v OSN a bylo mi smutno a trapně zároveň při sledování, jak český ministr zahraničních věcí jako další nepoučitelný začne poučovat. Nejste v politice úplný elév, ale odhaduji, že Vašemu veleknězi Klausovi vytanulo na mysli při Vašem poslechu to známé: nic nepochopili, nic se nenaučili.
 
Oslovil jste ministra Lavrova na plénu, zrovna když nebyl přítomen. Takže jste tribunu využil k propagandě, mentorování a sebeprezentaci, protože kdyby Vám šlo o diplomacii, dojednal by jste si s Lavrovem schůzku. Vy víte, co by Vám na Vaše výmysly řekl, protože on říká už mnoho let to samé. 
 
Pak by se Vám ale hůře vypouštěl z pusy následující blábol:
"Žádná velmoc nemůže vyhrát boj s realitou. Dočasně můžete ovládat území, ovládat narativ,  ovládat a řídit propagandu, ale nemůžete ovládat čas. Čas vždy odhalí, kdo hovořil o bezpečnosti a kdo ji rozboural. Rusko hovořilo před 4 roky o bezpečnosti a využili jste to pro útok na Ukrajinu."
 
U některých velkých zemí jsme si zvykli, že ministři zahraničí 
neovládají dobře geografii, ale když si plete český ministr východ se západem, to už je urážející. Se svými moudry moudry jste se měl obrátit na Brusel, Londýn, Paříž a Berlín. Tam ignorují realitu, tam se tvoří propaganda (s přičiněním cenzury jediná, která se k nám dostane), narativy, tam se dělí státy na dobré a zlé a lidi na nadřazené a méněcenné, přesně podle ideologie, která měla být už 80 let pohřbena. 
 
I ty choutky jsou zpět a to co bylo ve čtyřicátém pátem ještě nemyslitelné, se současným západním elitám zdá jako dobrý nápad bez ohledu na 6000 ruských jaderných hlavic.
 
Vy jste nepochopil, že po válce vytvářený a postupně posilovaný systém evropské bezpečnosti se začal hroutit po rozpadu SSSR, vlivem rozšiřování NATO, rušením odzbrojovacích smluv, politizací mezinárodních organizací a šířením a institucionalizováním rusofobie? Už dlouho žádný systém  neexistuje a Evropa nejdříve pod tlakem USA a dnes už sama iniciativně odmítá s Ruskem na nějakém novém systému pracovat. Takže znova, kdo že to rozboural bezpečnost?
 
Jak rozumět poznámce o dočasném zabrání uzemí? Že ho nikdy neuznáte, ani kdyby byl opřen o souhlas obyvatelstva? Takže Rusům vlastně říkáte, aby vám nevěřili ani podpis na mírové smlouvě, protože vy se snahy o revanš nikdy nevzdáte. Ve jménu koho, banderovské Ukrajiny nebo euronacistů?
 
Nakonec nezájem o mírovou dohodu jste potvrdil výzvou k podpisu rezoluce o Ukrajině, ve které se bazíruje na uzemní celistvosti, tj. patrně posun nejen před Minsk, to je snad dokonce posun před referendum na Krymu.
 
Pak jste řekl jednu zajímavou věc: "Obavy mohou být legitimni, ale invaze nikdy není legitimní." No vidíte, Rusko vyslovovalo svoje legitimní obavy z rozšiřování NATO desítky let a když je jasně formuloval Putin v Mnichově 2007, tak se zapadní politici urazili a Bush následující rok pozval do NATO i Gruzii a Ukrajinu. Ignorování ruských námitek a požadavků pokračovalo dál a tak se ptám, k čemu jim ty legitimni obavy byly? 
 
Ani s tou nelegimitou invaze nemáte tak docela pravdu. De jure možná, ale de facto za Jugoslávii, Afghanistán, Irák, Libyi nebo Syrii se agresorům nic nestalo. Žádný z uvedených států agresory neohrožoval, na rozdíl od Ukrajiny, která ohrožovala Rusko i ukrajinské Rusy. Jo, takto funguje náš (hodnotový) západní řád založený na našich pravidlech, kterého jste se, bohužel, stal propagátorem. 
 
Falešné bylo i teoretizování o pravé síle velmoci spočívající ve schopnosti ukončovat války. Je jedna velmoc, která nejdříve všechno rozmlátí a pak si tam postaví vojenskou základnu, jmenuje vládu a přitáhne svoje korporace, nebo alespoň zemi rozvrátí, uvede do chaosu a ještě na ni uvalí sankce, aby si 
lid užil té slíbené demokracie. Už tam dál válčit nepotřebuje a jde uzavírat svoji válku zase jinam. Takovouto sílu máme obdivovat?
Položil jste si někdy otázku, proč Rusko tak pomalu postupuje, proč, když bojuje proti celému západnímu zbraňovému arzenálu, nepodpoří frontovou linii ještě třeba milionem vojáků a několika jadernými hlavicemi? Tak by asi válku rychle ukončilo, ne? Nejde jim třeba o životy těch Ukrajinců víc, než Evropanům? Ale asi svědčí o jejich naivitě, že čekají, že západní nebo kyjevské elity dostanou rozum. Nedostanou, alespoň v dohledné době. Sám jste toho živoucím důkazem.
 
Dojalo mě, jak jste si vzpomněl na hrdiny Ruska, kteří bojovali bok po boku s evropskými zeměmi proti nacismu. Ale máte asi nějaké staré informace. Evropský parlament už dříve odhlasoval, že světovou válku po boku nacistického Německa zahájil Sovětský svaz a naši novodobí historici zjistili, že Sověti nás vůbec neosvobodili, nýbrž rovnou okupovali. Tak si to opravte, at Vás nestrčí kvůli prkonině mezi ruské šváby.
 
No, sovětští lidé toho odedřeli úplně nejvíc v boji proti nacistům 
pocházejícím nejen z Německa, ale skoro z celé Evropy. A ted mají Rusové vedle sebe stát, jehož staronoví hrdinové měli podíl na milionech mrtvých Sovětů a mají proti sobě bok po boku tehdejší spojence i nepřátele s plány na Drang nach Osten II. 
 
Že Rusové nezapomenou na 26 milionů mrtvých ani na svoji nenávist k nacismu věděl každý a tak nechat miliony Rusů na Ukrajině znovu pod útiskem nácků, ty ještě vyzbrojovat a připravovat tam vojenskou přítomnost armád NATO, to byla provokace, která musela zabrat a zabrala.
 
 
A Vy ted chcete po Rusku, aby ukončilo boje bez podmínek a co mu za to nabízíte? Nic! Žádnou jazykovou a náboženskou rovnoprávnost na Ukrajině, žádnou denacifikaci, žádný závazek o nevstoupení Ukrajiny do NATO, ta místo demilitarizace má držet plně vyzbrojenou armádu 800 tis. vojáků, navic ji chcete podpořit vojsky NATO,.. takže jste ochotni přistoupit (ale ne Zelenského junta) jen na zábor uzemí po současné linii fronty, ale na dobu ohraničenou časem na přípravu potřebnou k jeho opětovnému dobytí.
 
Vy sám jste ve své hlavě nad realitou dokázal zvítězit, proto požadujete po Rusku kapitulaci a určitě mu ještě k tomu naložíte pořádné reparace.
 
 
A kam Vám najednou zmizelo odstranění těch oprávněných obav? Zase spadly pod stůl? Ty Vás nezajímají nebo spíš ani nikdy nezajímaly. Co se tedy změnilo oproti Vašemu předchůdci? Ani Vy jste nepochopil ve své aroganci, že válka skončí, až Západ a především Evropa přizná svoji chybu, omluví se a odstraní ty ruské obavy. 
 
Ještě jednu poznámku. Poděkoval jste Ukrajině a vyslovil ji podporu. A to přesto, že její odporný režim vydírá naše vyšegrádské partnery a přátele  a především naše bratry na Slovensku, dříve plynem, jehož dodávky neobnovili, teď ropou, jejichž dodávky též asi nemíní obnovit.
 
Kde je Vaše podpora našich spojenců, kde je solidarita? 
 
Často se dnes propagandisté ohánějí Mnichovem, že prý nesmíme Ukrajincům připravit stejný osud.  Pokud někdo hledá paralely mezi konfliktem na Ukrajině a Mnichovem, tak já bych mu pomohl, protože většina si to vykladá špatně. Mnichov je synonymem zrady. A co je, když EU se postavi proti svým členům Slovensku a Maďarsku a podpoří na jejich úkor fašisticko-nacistický režim na Ukrajině? Stejně jako jsme měli smluvu s Francii, ktera nás s významným přispěním Spojeného královstvi přinutila vzdát se nacistům, i v tomto připadě EU zrazuje svoje spojence a členy. A Vy jste dnes postavil Česko na stranu Mnichovanů. A zatímco kolega Turek údajně hajluje pravicí, Vy jste hajloval projevem. Řekl bych, že to není nejlepší důkaz slibované snahy o prohloubení spolupráce v rámci V4.
 
Pane ministře, s drzým čelem prodávat starou flákotu s prošlou zárukou nemusí přinést úspěch, ani když ji zabalíte do podivně originálního obalu s nečitelnými údaji. Ta flákota už pořádně smrdí a i ti bez politického čichu, až ji opravdu ochutnají, rychle si odplivnou. Pokud je to nakonec nepoloží rovnou na máry. 
 
Nikdy jsem nedoufal, že v té funkci změníte orientaci naší zahraniční politiky směrem k zajištění větší bezpečnosti, překvapilo mě ale to Vaše při mizivých zkušenostech neopodstatněně přehnané sebevědomí a z něho vyplývající aktivita . A tak mě napadá trefný postřeh, že aktivní "člověk"  může být horší než třídní nepřítel.
 
S pozdravem
 
ing. František Chomát
 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Komentáře  

#10 garik 2026-03-03 21:59
Naprosto perfektní zhodnocení !
Citovat
#9 Hynek Zatloukal 2026-02-28 16:19
S rozpaky jsem sledoval Macinkovy výlevy při návštěvě Ukrajiny, kdy se odkopal poprvé. U "protokolářovýc h" SMSek jsem si řekl, že jsem asi jen nepochopil jeho promyšlené imanentní (skryté) kroky, neboť by nemohl být až tak naivní, aby se nechal tak snadno nachytat. Kredit si nejen u mě trochu vylepšil při pojmenování reality dneška v rozhovoru s Clintonovou. Nyní, po projevu v OSN, mám nauseu (lidově: je mi z něho na blití).
Ano, jeho odkopání se je nebezpečné. Pro Motoristy samotné, ale hlavně pro naděje v novou Babišovu vládu, a tím i pro naši zemi. :(
Citovat
#8 Jiřina Rattayova 2026-02-28 11:10
Podlézavosti,tv e jmeno je Macinka.Velke zklamani pro,kteři jsme se radovali z přichazejiciho rozumu do politiky.Jsme zase tam,kde jsme byli.
Citovat
#7 Jan Kopeček 2026-02-28 10:12
Macinka se odkopal a ukázal se, jaký je to vlastně kretén. Však ho také Kupka pochválil.
Citovat
#6 frantisek chomat 2026-02-28 09:57
Pane "Kelly", smekam pred vasi angazovanosti a odvahou jit proti proudu, ale pokud jdete verejne podporit nekoho, bylo by lepsi si nejdrive zjistit, kdo ten nekdo je. Motoriste, v podstate jsme znali dve hlavni persony, vyjadrovali svuj postoj k ukrajinskemu konfliktu pomerne jasne uz pred volbami, takze ani vas ted nemely Macinkovy nazory prekvapit.
Klause jsem se nikdy nezastaval, ale v pohledu na Ukrajinu a na vinu Zapadu na teto valce s nim souhlasim. A to
je asi jedina vec, ve ktere Macinka zastava zcela opacne stanovisko. Bohuzel. Bohuzel pro nas.
Citovat
#5 Kelly 2026-02-28 07:15
My jsme se za Macinku rvali na Hradě pod okný Pávka na demonstraci "MACINKA NA HRAD" a on nás takto podrazí, on dělá stejnou politiku, jako dělal Klaus, to je metoda Havlova pokrytectví, něco jiného říkat a něco jiného dělat. Už to, že sem Macinka pozval na jednání židovského ministra zahračních věcí, bylo přes čátu m, také jsme u Černínského paláce protestovali. Slušný člověk tu Klausovu /Macinkovu podrazackou stratefii nevydrží. Takže souhalsím Okamura to nakonec nevydrží. Tady na mě Chilkaři kvůli Macinkovi vychrstli 1.2.2026 na Václaváku celý kelímek kávy: https://www.facebook.com/…347
Citovat
#4 disident2020 2026-02-28 00:56
S textem dopisu bez výhrad aouhlasím a podepisuji.
Citovat
#3 frantisek chomat 2026-02-27 20:55
Pane Hule, on si to tam kazdy spravne doplni. Nechtel jsem byt chytan za slovo, treba nekym uniformovanym.
Citovat
#2 Václav Hule 2026-02-27 20:11
Poslední věta měla asi znít, že že aktivní blbec může být horší než třídní nepřítel.
Citovat
#1 Vladimír 2026-02-27 17:25
Výborně napsáno. Naprostý souhlas s textem
Citovat

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře