Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Hloupá Evropa.

Za posledních 30 let se emise oxidu uhličitého ve Vietnamu zvýšily 984x, v Bangladéši 510x, v Číně 354x, v Indii 305x, v Saúdské Arabii o 285% ... atd.

Uvádí se, že světové emise do dnešních dnů vzrostly asi na 38 miliard tun CO2.
Ve zmíněných třiceti letech z největších 50 znečišťovatelů, pouhých 12 zemí emise snížilo. Hlavně země Evropy. Dříve se na světových emisích Evropa podílela asi 19 procenty, v současnosti světu přispívá 9 procenty. Je docela zajímavé, že USA mají stejné emise na úrovni před 30 lety, ale podíl na světovém znečištění klesl z 22 na 13 procent.

U snížení emisí USA zafungovaly pouhé počty, když vedle toho, co jsem uvedl, na příklad Irán znečišťuje ovzduší Země o 225 %, Indonésie o 216 %, Turecko o 187 %, Jižní Korea o 150 % a další atd...

  • hloupa-evropa

Elektromobilita.

Kdopak v EU přišel na to, že auta na elektrický pohon povedou k tzv. nulové uhlíkové stopě? Každý normální člověk ví, že jedna plus jedna je dva. Proto se tohle přání vyplní jen v případě, že elektřina se bude líhnout mimo naší drancované Země. Přátelé... perpetum mobile ještě nikdo nevynalezl! A zastydlá studentka Gréta a její protagonisti, perpetum mobile určitě nevymyslí. Ovšem, možná jim světová organizace udělí nově pojatou Nobelovu cenu, za blábol.

Uvědomují si „strůjci pokroku“, že samotná výroba baterií do aut škodí přírodě víc, než tolik omílané CO2. A co likvidace použitých baterií? Proti zeleným mozkům se už nesměle vyskytují výzkumy, kolik se výrobou 1 kWh elektrické energie, do atmosféry dostane emisí. Podle jednoduchých počtů postačí, když emise oxidu uhličitého na 1 kWh vynásobíme spotřebou elektromobilu v kWh a můžeme porovnávat!

Hodnoty záleží na způsobu výroby elektřiny v jednotlivých zemích, podržím se svojí vlasti. U nás se při výrobě jedné kWh elektřiny, dostane do ovzduší 428 gramů oxidu uhličitého. Jestliže elektrické auto spotřebuje na 100 Km 25 kWh, potom emise dosáhnou 10 700 gramů. To znamená 107 gramů na 1 Km. S podobnými emisemi jezdí i nová auta se spalovacími motory, se schváleným limitem 96 gramů na 1 Km. Tedy, jestli bychom jezdili na elektřinu, nulová uhlíková stopa je výmysl a lež.
„Levné“ elektromobily.

Ještě přidám další fakt. Dobíjení elektromobilů je zdlouhavé a energie rychle podražuje. Dodavatelé nabíječek oznámili razantní zvýšení cen. Už nyní je dobití baterií dražší, než jízda se spalovacím motorem. Za každou kilowatthodinu nově majitel elektromobilů zaplatí 0,79 eura. Například nabití elektroauta s baterkou o kapacitě 40 kWh vyjde téměř na 850 korun, při dojezdu zhruba 350 Km. Podbízivé reklamy tvrdí, že můžete nabíjet doma ze zástrčky, ale nikdo neřekne, že na to budete potřebovat celý den.

Co ale dělat, když auto potřebujete neustále k dispozici, nebo se vydáte na delší cestu? Nezbývá než pátrat po rychlonabíjecích stanicích, které jsou teprve naplánovány v dutých hlavách malých Grét. Že jsou elektroauta levnější na výrobu, protože mají méně součástí než automobily se spalovacími motory? Na ceně to není vidět a co potom, až po krátkém čase budete kupovat novou baterku a když brzo přijde předpokládané zdražení elektřiny.

Autor: Karel Stýblo

Zdroj: https://karelstyblo.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=743077

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře