Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Pět hráčských tipů pro vynikající duševní a fyzickou pohodu

Hodnocení uživatelů:  / 6
NejhoršíNejlepší 

Všimli jste si někdy, že hráči jsou často spojováni s nezdravým životním stylem a špatnými stravovacími návyky? Tato stigmata si přímo říkají o to být rozptýlena a my pro vás máme recept, jak na to. Tady je pět nejlepších tipů pro hráče, jak zlepšit své duševní a fyzické zdraví.

  • pet-hracskych-tipu-pro-vynikajici-dusevni-a-fyzickou-pohodu

1. Přestávky na fyzickou aktivitu

Dlouhodobé hraní bez přestávek nebo jakékoli fyzické aktivity mohou vést ke stresu a únavě organismu. Přestávky, i ty krátké, poskytnou vašemu tělu i mysli čas na zotavení, abyste se mohli vrátit svěží. Ukázalo se, že rychlé přestávky mezi hrami zostřují soustředění, zvyšují pozornost a zlepšují reakční dobu.

Možná se teď ptáte, jaký druh přestávek je pro hráče nejlepší? Výše uvedené výhody vám přinese cokoli, co vaše myšlenky odvede od hry a rozproudí vám krev v žilách. Už jen svižná procházka venku nebo patnáctiminutový běh za účelem protažení a nadýchání se čerstvého vzduchu udělají s vaší koncentrací zázraky.

Někteří hráči dokonce cvičí mezi jednotlivými koly. Hraní si můžete zpestřit nastavením fyzických výzev na základě vašeho herního výkonu, například si dáte pět kliků za každou smrt nebo deset dřepů, pokud váš tým prohraje. Rozproudí vám to krev v žilách a navíc se postupně stanete silnějšími a zdravějšími.

2. Jezte výživné věci

Dvěma velmi častými problémy, které se objevují při hraní her po dlouhé hodiny, je buď zapomínání na jídlo, nebo konzumace extrémně nezdravých „svačinek“. Zapomínání na jídlo může vyčerpat vaše tělo, což ztěžuje soustředění a zhoršuje váš výkon ve hře.

Stejně tak konzumace sladkých, tučných nebo mastných jídel, která jsou pro hráče běžnou stravou, má jen malou nebo nulovou výživovou hodnotu a může vést k žaludečním potížím nebo vážným zdravotním komplikacím, pokud se s nimi nenakládá správně.

Potraviny bohaté na živiny vám dodávají udržitelnou dávku energie a umožňují naší mysli soustředit se na úkoly. Proto jsou nejlepším přítelem hráče lehké a výživné svačiny.

Zkuste posvačit plátky jablek (namočené v arašídovém másle, aby byly ještě chutnější), nesolené mandle nebo slunečnicová semínka, celerové nebo mrkvové tyčinky nebo mražené hroznové víno či borůvky pro okamžité zvýšení mozkové kapacity vyvolané antioxidanty. Určitě při hře poznáte rozdíl a vaše tělo vám později poděkuje.

3. Dávejte pozor, abyste to nepřehnali

V kombinaci s již zmíněnými negativními zdravotními neduhy spojenými s dlouhodobým hraním je mezi náruživými hráči skutečným problémem vyhoření. Má to však i svou stinnou stránku, protože mnoho hráčů bojuje se závislostí na hrách.

Světová zdravotnická organizace definuje závislost na hraní her jako „vzorec trvalého nebo opakovaného herního chování („digitální hraní“ nebo „hraní videoher“), které se projevuje: 1. zhoršenou kontrolou nad hraním her (např. začátek, frekvence, intenzita, trvání, ukončení, kontext); 2. rostoucí prioritou věnovanou hraní her do té míry, že hraní her má přednost před jinými životními zájmy a každodenními činnostmi; a 3. pokračováním nebo stupňováním hraní her navzdory výskytu negativních důsledků“. V popisu poruchy se dále uvádí, že tento „vzorec herního chování má za následek výrazné strádání nebo významné zhoršení v osobní, rodinné, sociální, vzdělávací, profesní nebo jiné důležité oblasti fungování.“

Až nápadně se to podobá problémovému hráčství, kdy „hráči nemohou přestat hrát, když to má negativní dopad na jejich život, nebo když cítí potřebu přestat“. Proto je důležité uvědomit si podobnost mezi hraním a jinými závislostmi a včas přijmout preventivní opatření, která pomohou snížit pravděpodobnost vzniku nezdravé závislosti.

Omezení času stráveného u obrazovky je skvělým způsobem, jak se vyhnout nepřetržitému hraní a rychle potlačit nutkání hrát. Stanovení limitů v celkové délce jen několika hodin denně, zajištění výše zmíněných přestávek mezi hraním a proložení herních „sessions“ zdravými neherními aktivitami vám přinese mnohem udržitelnější a příjemnější zážitek ze hry.

4. Ztlumení toxických hráčů

Nikdo nechce být neustále urážen jako ve škole nebo snášet urážlivé, nevhodné nebo prostě jen otravné výlevy, zatímco se snaží bavit u své oblíbené hry. Mnoho her nabízí možnost ztlumit tyto toxické hráče a některé dokonce sledují počet ztlumení hráče během hry, aby mohlo být prosazeno omezení nebo pozastavení činnosti hráčů, kteří jsou neustále ztlumováni.

Ztlumení toxických hráčů vám poskytne klid a možnost soustředit se na to, co je důležité – na hru! Ať už se jedná o sólovou, nebo týmovou hru, ztišení nežádoucího a rušivého hluku vám udělá skvělou službu. Když navíc toxický hráč ztratí možnost svým nepříjemným chováním rozčilovat své protihráče, pravděpodobně ho to přestat bavit a buď odejde, nebo přestane být toxický. Nebojte se proto toxické hráče ztlumit!

5. Nezapomeňte odpočívat

Videohry jsou často považovány za způsob, jak upustit „páru“ nahromaděnou z běžného každodenního života. Samotné hraní her však může být extrémně stresující, zejména to kompetitivní. Může to vést až k nejrůznějším zdravotním problémům souvisejícím se stresem.

Bolesti hlavy, nespavost, vysoký krevní tlak a vyšší riziko infarktu jsou jen některé z běžných zdravotních komplikací, které přímo souvisejí s vysokou mírou stresu.

Nezapomeňte si od hraní na chvíli odpočinout a věnovat se něčemu jinému, co vás baví, ideálně něčemu, co nezahrnuje zírání do obrazovky, abyste dali trochu odpočinout i očím. Jízda na kole s přáteli, sport nebo jen posezení s přáteli v offline prostředí vám může přinést okamžitou úlevu a zbavit vás stresu spojeným s hraním. Nezanedbávejte své offline koníčky nebo zájmy, protože i ty dokážou hladinu vašeho stresu výrazně snížit.

Facebook komentáře