Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

NE turniketům v pražském metru!

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

Čtyři pražské organizace vyzývají primátora Béma k zastavení tendru na zavedení turniketů do metra a zároveň zvou na čtvrteční happening.

 

Ve  čtvrtek 20. května v 8.00 hodin se na stanici metra Anděl (u vchodu do stanice metra od zastávky tramvají), uskuteční již druhá veřejná petiční akce namířená proti umístění turniketů v pražském metru. Součástí bude happening s četnými ukázkami různých typů turniketů (s bleskovým průchodem, porouchaný, apod.) se zavazadly či bez, na vozíčku, na kole, s kočárkem či slepeckou holí.

Občanská iniciativa Pražané a Pražanky za MHD a nevládní organizace Auto*Mat, Iuridicum Remedium a Pražské matky vyzývají primátora Pavla Béma, aby zastavil tendr na zavedení turniketů v pražském metru. Minulý týden (14. května 2010) mu zaslaly společné prohlášení, které upozorňuje na nevýhody a pochybnosti, které k tomuto projektu mají. Dopis primátoru Pavlu Bémovi byl zaslán v kopii i radnímu za dopravu Radovanu Šteinerovi a řediteli Dopravního podniku Martinu Dvořákovi.

Turnikety by podle pražských organizací zhoršily kvalitu cestování metrem, které je pro Pražany nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem cestování hromadnou dopravou po hlavním městě. Zavedení turniketů by jen vytvořilo další bariéru pro cestování MHD především pro občany se sníženou pohyblivostí a další osoby. V neposlední řadě by technologie karet s tzv. RFID čipy umožnila prostřednictvím turniketů odečítat, kdy a kam jednotlivý pasažér jezdí. Při spojení s databází držitelů karet by tak bylo možné zjistit, kdy kdo jezdí do práce a kam za zábavou.

V situaci, kdy se Dopravnímu podniku stává, že nemá dost prostředků ani na vlastní chod, není dle čtyř jmenovaných pražských organizací a iniciativ moudré budovat turnikety, jejichž kompletní zavedení by mělo stát až tři a půl miliardy korun a jejichž provoz by byl rovněž nákladný. Celá zakázka, vzhledem k tomu, že ponechává velký prostor dodavatelům, může obsahovat řadu skrytých nákladů jako tomu bylo u projektu Opencard. ,,Pokud se má rozhodovat o využití finančních prostředků na rozvoj MHD, vidíme jiné priority. Tyto prostředky mohou být lépe využity na modernizaci zastaralých a hlučných tramvajových tratí, budování bezbariérových přístupů do pražského metra nebo obnovu vozového parku", dodává závěrem Marek Čaněk z iniciativy Pražané a Pražanky za MHD.

 

Rozhodnutí o tom, zda zavést turnikety či nikoliv by mělo být odloženo do doby, než o sporném projektu proběhne podrobná veřejná debata. Žádáme rovněž magistrát a Dopravní podnik o zveřejnění studií, které zkoumaly a hodnotily zavedení turniketů v metru.

Dejte najevo svůj názor, že chcete žít ve městě s dobře fungující veřejnou dopravou: www.prazanezamhd.kvalitne.cz

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře