Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Mediální kauzy jsou nástroj k zakrývání skutečného dění

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

Pokaždé, kdy se v dnešní době schvalují nové nepříliš oblíbené zákony, začne se vždy jakási mediální kauza. Náhoda? Ani ne. Popravdě, nikdy jsem nevěnoval tomu pozornost, v minulosti to totiž nebyl až takový jasný jev. Během schvalovacích procesů a při přijímání nepopulárních opatření se před třiceti lety o ničem jiném nepsalo a nemluvilo, jak o těchto opatřeních. Společnost byla jimi doslovně nasycená a kompetentním osobám nezbývalo nic jiného, pouze čelit negativní vášni společnosti.

  • medialni-kauzy-jsou-nastroj-k-zakryvani-skutecneho-deni

Hodně krát právě společnost dokázala vyvinout takový tlak, že tvůrci opatření museli nakonec trošku upravit své nápady. Když se podíváme do minulosti na vývoj přístupu k zákonům a informování společnosti o nich, zjistíme, že se vše změnilo. Denně se totiž na lidi hrne množství zpráv a informací z celého světa, což má za následek snižování zájmu o podstatné a místní správy. Tam je válka, tam se dotahují, samy teroristické útoky a zas bylo zemětřesení, taková hvězda řekla to. Jednoduše vládne jistá přeinformovanost a mediální zpráva, která před desítkami let působila jako extrémně pobuřující i šokující, je dnes vnímána pomalu bez povšimnutí. Dalo by se říci, že lidé se stali imunní vůči negativním zprávám a jejich hranice vnímání šokujících zpráv se posunuli k maximu. Ono se to ani moc nezdá, ale tento jev využívají v posledních letech politici, vláda, tajné služby, či velké korporace. Říkal mi o tom všem člověk, který stojí za volebními kampaněmi a zároveň za PR jednoho segmentu vlády. 

Pojmy jako mediální válka, či zastírání skutečnosti kauza už se staly realitou, nejde jen o konspirační teorie. V žargonu se tyto mediální agentury zákulisí také označují slovem "čistič", nejde však o mytí podlahy, zda odstraňování nepohodlných lidí. Jde o činnost, jejímž úkolem je očistit, nebo mediálně uklidit nějaký problém pod koberec, případně ovlivnit veřejnost tak, aby přechod nějakého zákonu se příliš nedostal do diskuse veřejnosti. Osobně se mi tomu nechtělo ani věřit, když jsem poslouchal všechny ty metody, které se používají pro manipulaci veřejného mínění. Vždyť, jak by bylo možné ovlivnit všechny ty velké média, to se nedá ani pomalu představit, natož provést. Často se uvádí právě cenzura nevhodných zpráv. Uplatnit plánovanou cenzuru, je výhodné jen ve velkých médiích, které jsou řízeny spřízněnými společnostmi. Víte, právě tyto velké bohaté média mají největší okruh diváků i čtenářů, takže jejich chování má i největší mediální vliv. Na menší je problematický dopad, avšak i tyto mají zavedenou jakousi samo cenzuru, aby nerozčílily někoho, neboť potencionální spor by jim mohl pomoci ke krachu. Jenže redaktoři v médiích nejsou hloupí a když je té cenzury už příliš mnoho, stávalo se, že veřejně promluvili o praktikách v daném médiu. Proto k cenzuře se stále častěji přidává systém zastírání kauz a problémů nějakou mediální bombou, která přitáhne zájem veřejnosti. Právě toto zatírání a vytváření nových šokujících zpráv je každodenním chlebem specializovaných mediálních oddělení. Najímají se redaktory, internetové blogery a debatéry, ba dokonce i fingované demonstranty. Z nepodstatné životní události se vytvoří zpráva dne, stačí vše jen přikrášlit a nafouknout. Pokud potřebujete očernit někoho, pokud potřebujete zdiskreditovat, nebo vytvořit šokující událost není problém. Záměrně jsem použil slovo událost a nikoliv zprávu. Neboť zprávy se píší, ale události se reálně vytvářejí! Někdy i za zakázku. Taková je realita! 

Nicméně stále mnoho lidí tomuto nevěří. Opírají se o fakt, že pokud by existovaly takové skupinky, tak už by se o tom na veřejnosti vědělo. Někdo by musel promluvit, vždyť mít stovky najatých demonstrantů se nedá jednoduše utajit. Ale všechno začíná a končí pouze při penězích, na to se zapomíná. Stačí jen malý příklad, pokud by Vám někdo nabídl jen 50 000 dolarů za to, že ubijete stádo dobytka železnou tyčí a zároveň by garantoval zanedbatelný trest tak si řeknete, že Vy byste nikdy nebyli takovým barbarem. Ale to jste Vy! Polovina lidí v tísni nad tím by začala uvažovat a možná jedna třetina by dotáhla daný čin i do konce. A takové věznice jsou plné lidí, kteří by nad takovou nabídkou ani okem nemihli. Uvědomte si, že za 10 dolarů se dnes vraždí, natož demonstruje. 

Média mají dnes silnou moc. Události a zprávy, které nabízejí dokážou měnit smýšlení lidí, dokážou dokonce nepřímo měnit názory celé společnosti. Nedůležité informace se staví do pozice důležitých informací a ty důležité se schovávají do sklepa. Je na každém jednom člověku, jak se k tomuto postaví, zda bude žít takový život, jaký mu připravili "vládci", nebo bude hledat i pravdu ukrytou někde v mediálním podzemí ...

zdroj:http://www.darwin.sk/medialne-kauzy-su-nastroj-na-zakryvanie-skutocneho-diania.html

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře