Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Normalizácia podľa Denníka N

Hodnocení uživatelů:  / 8
NejhoršíNejlepší 

Denník N sa snaží spochybniť, že docent Eduard Chmelár učí na vysokej škole. Dôvodom je, že "ho rady citujú aj dezinformačné weby" a "že zastáva postoje, ktoré im vyhovujú – dlhodobo spochybňuje prezidenta Andreja Kisku, prácu niektorých tradičných médií alebo aktivistu Juraja Smatanu, ktorý upozorňuje na šírenie proruskej propagandy." Prosím, štipnite ma, toto nemôže myslieť vážne nikto, ani obmedzenci z Denníka N - toto už naozaj hraničí s mentálnym postihnutím.

  • normalizacia-pod-a-dennika-n

Len aby sme si to vysvetlili: Denník N nevie pochopiť, ako môže mať niekto kritický názor na Kisku a liberálne médiá a zároveň učiť na vysokej škole. Waw! Ja len, že táto argumentácia je mimoriadne vtipná najmä ak uvážime, že Denník N pravidelne kritizuje bývalý režim, v ktorom ste nemohli učiť na vysokej škole, ak ste kritizovali komunistických pohlavárov. A odrazu chlapci z Denníka N s tým istým ideologickým odhodlaním používajú zhodou okolností navlas ten istý argument ako stalinisti.

Ale dobre, o tom, že Denník N sú mentálne na úrovni Stalina, nepochybuje asi nikto normálny na Slovensku. Zaujalo ma však iné. Edo Chmelár má za sebou niekoľko odborných kníh a o jeho erudovanosti môžu pochybovať akurát úplné tupelá, ktoré žiadnu knihu v živote nieže nenapísali, ale ani nedočítali. Napriek tomu sa ho snažia spochybňovať kvôli jeho politickým názorom. Porovnajme to však s "maznáčikmi" našej liberálnej tlače.

Keď sa, napríklad, stala dekankou na Paneurópskej vysokej škole Iveta Radičová, tak na prekvapenie nikto neskúmal, ako sa dostala k profesúre, aké vedecké knihy napísala, čo má reálne vedecky za sebou. Samozrejme, došlo by sa na to, že táto pani nemá za sebou prakticky žiadne vedecké monografie okrem jednej trápnej metodologickej brožúrky a darmo by ste v knižniciach hľadali jej vedecké výstupy - ona je úplne plonková. Ale keďže mala občianske združenie napojené na americké fondy, tak sa jej robila docentúra a profesúra jedna radosť - kamoši z USA pomohli a odrazu máme na svete profesorku bez jedinej vedeckej knihy alebo akéhokoľvek reálneho prínosu pre sociológiu. Bravó! Myslíte, že o tom niekedy bude písať Denník N? Kdeže! Im vadí len to, že Edo Chmelár má iné názory ako oni. Ešte by do toho mohli pichnúť nejaký citát Klementa Gottwalda, aby bolo jasné, kde títo nekoneční tragédi čerpajú svoje inšpirácie.

Prepáčte, ja nemám potrebu obhajovať Eda Chmelára, vie sa obhájiť aj sám. Ale takéto články od Denníka N sú jedno obyčajné stalinské svinstvo. Môj vzťah k Denníku sa vyvíja: najskôr som s nimi nesúhlasil, neskôr som nad nimi krútil hlavou a dnes už mi je z nich regulárne nevoľno. Lebo to, čo robia, nemá nič spoločné so žurnalistikou a už ani s politikou. Oni jednoducho chcú ubližovať ľuďom za iné názory. Ako najodpornejší kriminálnici. Fuj.

-----------------------------------

Tri N-ká Denníka N a nejasné financovanie

“Najukrivdenejší, najuvrieskanejší a s najmenším nákladom”. Týmito slovami začína článok na portáli napalete.sk, ktorý rozoberá nejasné financovanie Denníka N.“Na Slovensku mu krivdí takmer každý. Premiér Robert Fico, ktorý s jeho redaktormi odmieta komunikovať, a dokonca aj Ústavný súd, ktorý odmieta premiérovi nariadiť, aby s nimi komunikoval. A najmä celá nevďačná Slovač, ktorá ho odmieta čítať”, pripomína autor článku, pričom dodáva, že predplatiteľov elektronickej verzie tohto média je len 14.000 čitateľov.

Politickú nestrannosť denníka ma zaručovať prezidentova pravá ruka Martin Bútora, ktorý je predsedom redakčnej rady. Jej členmi sú ďalej Michal Kaščák, organizátor festivalu Pohoda, bývalý šéfredaktor denníka SME Martin Šimečka a psychiater Péter Hunčík. Okrem nich je členom aj Ondrej Starinský, ktorý je kontaktnou osobou miliardára Georgea Sorosa na Slovensku, ako vyplynulo zo zverejnených dokumentov Sorosových nadácií na portáli DCleaks.

Denník, ktorý sa snažil konfrontovať aj portál Hlavných správ prostredníctvom viacerých očierňovacích kampaní, má však sám problém s transparentným financovaním. Ako zistil Ján Čarnogurský, “spoločnosť N Press spol. s.r.o vykázala za rok 2013 stratu 4.178 eur, za rok 2014 68.892 eur a za rok 2015 až 650 812 eur”. Písali sme o tom TU.

Článok na portáli napalete.sk si všíma, že napriek takejto ťažkej finančnej situácii denník v aktuálnom vydaní poskytol predplatiteľom 60-stranovú politickú prílohu o kauze Bašternák, a to bezplatne. Odkiaľ sa vzali peniaze na výrobu, tlač a distribúciu prílohy, nevedno, no Čarnogurský v tejto súvislosti spomína “mimoriadny vklad 750 000 eur do vlastného imania, ktoré vykázal vydavateľ Denníka N”.

Napriek tomu, že Obchodný zákonník prikazuje spoločnosti takéto príjmy vysvetliť, v účtovnej uzávierke ho firma nevysvetľuje a nevysvetľuje ho na stránkach denníka, ktorý inak vždy “má vysvetlenie na všetko”, ironizuje v závere autor článku.

zdroj:https://www.hlavnespravy.sk/tri-n-ka-dennika-n-a-nejasne-financovanie/825484

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře