Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Jak jednička v čerstvosti Lidl vypráví lidem v Česku pohádky

Hodnocení uživatelů:  / 2
NejhoršíNejlepší 

O čerstvých uzeninách a džusech, o rybách, o sýrech, o křupavém pečivu, o šťavnatém ovoci sklizeném včera v sadech, o voňavé zelenině dnes přivezené z polí. Člověk by téměř uvěřil, že právě zde si koupí něco opravdu zvláštního...

  • jak-jednicka-v-cerstvosti-lidl-vypravi-lidem-v-cesku-pohadky
  • jak-jednicka-v-cerstvosti-lidl-vypravi-lidem-v-cesku-pohadky

Německý diskont Lidl (ze skupiny "Lidl & Schwarz-Gruppe") kam patří také Kaufland, začal na českém trhu působit s obchodním heslem "Správná volba" v roce 2003 a nyní v ČR provozuje 230 prodejen. Přibližně v roce 2017 začal Lidl používat druhé obchodní heslo Jednička v čerstvosti, i když hovořit o čerstvosti pravdivě může občas jen v případě sortimentu ovoce a zeleniny a částečně u pečiva.

Viditelně plesnivé ovoce, které by mělo být dávno zlikvidováno, se u Lidla zřejmě z důvodů úsporných pod cenou občas kupodivu doprodává (asi před třemi lety jsem viděl dvě stařenky, jak se málem porvaly, když si mezi plesnivými mandarinkami vybíraly mandarinky plesnivé nejméně!). A protože na rozdíl třeba od řetězců Albert, Billa, Globus a jiných Lidl pultový prodej lahůdek nemá, prodávají se v tomto řetězci vedle kusové zeleniny, ovoce a pečiva z vlastní pekárny, ostatní druhy zboží od výrobců již zvážené a zabalené.

Zahraniční obchodní řetězce přicházely na území Československa po Sametové revoluci od roku 1990 postupně proto, aby u nás mohly začít provádět vysokou kulturu prodeje zboží podle západoevropských standardů a zároveň, aby si ze světa neznalých českých zákazníků mohly začít dělat pomocí bezduchých reklam nemístnou legraci. Jen podvodník nemluvící úplnou pravdu může vydávat vakuově balené uzeniny, sýry a třeba nakládané ryby narvané éčky a konzervanty za nevšedně čerstvé. A jen spotřebitelé málo vzdělaní (nebo přesněji špatně informovaní) si je mohou s vydatnou pomocí falešné reklamní bubliny o kvalitě u Lidla koupit! Je stále velký rozdíl koupit si volně vystavenou nakrájenou šunku u prodejního chladicího pultu (třeba v marketech Albert, Billa, Coop nebo v malých uzenářstvích atd.) a nebo nakrájenou šunku ve vakuovém obalu, která musí v chladicím regálu ležet několik měsíců. Zatímco první šunka žádné velké množství konzervantů v sobě obsahovat nemusí, protože bude do týdne spotřebována, u šunky druhé je nutné naplnit konzervačním plynem také obal - aby nevšedně trvanlivá šunka mohla u Lidla za teploty 5 stupňů Celsia ležet v prodejních chladicích regálech až do ukončení data spotřeby třeba 6 měsíců a přitom být neustále poživatelná...!

Pro názornost jiný příklad. Čím vším asi musí být ještě naplněné, aby v prodejnách při teplotě 20 stupňů Celsia dokázaly vydržet, zejména dětmi oblíbené, různými náplněmi plněné oplatky, sušenky a croissanty a být celé dva roky chuťově výborné...!? Nemám v úmyslu nikoho strašit a ani navádět, co má kdo a proč jíst, protože každý si podle vlastního uvážení může jíst co chce. Ale aspoň za minimální pozornost stojí, že potravinářské konzervační látky jsou koktejlem chemických látek, se kterými ještě předtím než jsou z našich tělesných schránek jako nepotřebné po každé konzumaci vyloučeny, musí docela úporně zápasit naše slinivky, žlučníky, játra, ledviny a střeva. Každý, kdo se neživí pouze potravinami čerstvými, spořádá za celý svůj život zcela nechtěně konzervantů více než dost - a proč by jich měl sníst ještě více jen proto, že nesmírně rád pohodlně a rychle nakupuje v diskontních prodejnách Lidl nebo v prodejnách jako je Penny Market a podobných? Co jsou konzervační látky, je uvedeno na https://www.ceff.info/cz/clanek/320/jake-konzervacni-latky-se-pouzivaji

I když se každý den láduje od rána do večera konzervami asi málokdo, na straně druhé o tom, co všechno musí nedobrovolně zkonzumovat v potravinách zakoupených u Lidla, vůbec nijak vážně nepřemýšlí. Vyprávět pohádky "o mimořádném stupni čerstvosti" pomocí reklamního hesla Jednička v čerstvosti proto mohou manažeři od Lidla s úspěchem pouze jen potravinovým analfabetům, kteří se na území České republiky k jejich velkému štěstí vyskytují zatím ve velmi hojném počtu. Jediné doporučení proto může znít - kdo nemá v úmyslu příště znovu hloupě naletět a kupovat potraviny "nadmíru obohacené" o konzervanty, nebude je (i přes líbivou reklamu, a třeba ani při cenově výhodných tematických nebo XXL týdnech) kupovat u Lidla! Podobně, jako řetězce další, peče také Lidl křupavé pečivo ve svých vlastních pekařských pecích přímo v zázemích prodejen ze zmrazených polotovarů. Tvrzení o čerstvosti nového druhu pečiva ze Západu je dodnes sporné a hodně o něm od roku 2012 pochybuje také české ministerstvo zemědělství, kterému se taková definice nelíbí. Kdo snad takové pečivo nezná, bližší podrobnosti najde ve starším zdrojovém článku "Výrobci zmrazených polotovarů mají z nové vyhlášky obavy" viz http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/190135-vyrobci-zmrazenych-polotovaru-maji-z-nove-vyhlasky-obavy/

Jak se mlsným českým zákazníkům postupem času mění jejich chutě, tak údajně úplně stejně rychle a velmi ochotně se nám přizpůsobí také zahraniční řetězce. Bližší informace jsou ve zdrojovém článku "Řetězce mění receptury u stovek potravin. Budou méně slané a sladké" viz https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/retezce-lidl-tesco-kaufland-snizovani-tuku-cukru.A190521_202732_ekonomika_fih

I když čerstvě připravené hamburgery ihned k jídlu Lidl zatím neprodává, mají je tam v pultech aspoň občas mražené. A protože o diskontu LIdl je známo, že značná část jeho prodávaného sortimentu pochází z kupodivu dost často kvalitativně propíraného Polska, obsahem zdrojového článku "VIDEO: Zásobují české McDonald's hovězím z Polska. Takto maso vyrábějí" je popis, jakým způsobem se právě v Polsku známá lahůdka oblíbená fajnšmekry vyrábí. Bližší viz https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/mcdonalds-ceske-maso-polske-hovezi-restaurace.A190627_115152_ekoakcie_svob

Je rozhodně velmi zajímavé, že německý řetězec Lidl z časů minulých nechvalně známý tím, že před postavením každého nového marketu naprosto bezohledně vykácel na staveništi široko daleko všechny stromy, je nyní v Česku najednou ohromně populární, protože Lidl umí ze všech nejlépe přitáhnout zákazníky a doporučit jim svoje zajímavé slevy. Bližší údaje jsou včetně videa a tabulky ve zdrojovém článku "Největším misionářem slev je Lidl. Akcemi oslovuje šest lidí z deseti" viz https://www.idnes.cz/ekonomika/test-a-spotrebitel/slevy-promoce-diskonty-akcni-letaky-retezce.A190802_150646_eko-zahranicni_fih

Foto u perexu a článku: staženo z https://pixabay.com

Autor: Petr Šindelář

Zdroj: https://sindelarpetr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=724010

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře