Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

ASORKD: Navrhne Babiš na ministra dopravy Rathova muže?

Jméno Pavla Čiháka se velmi často objevuje v souvislosti se jmenováním na budoucího ministra dopravy.

Čihák od roku 2008 pracoval jako vedoucí odboru dopravy Středočeského kraje. Odvolán ze své funkce byl až v létě 2012, kdy se v souvislosti se zatčením hejtmana Davida Ratha provalila kauza mostu v Brandýse nad Labem. Čihák byl coby Rathův muž tehdejším radním pro dopravu Robinem Povšíkem okamžitě odvolán. Pavel Čihák je od října 2013 poslancem PČR za Hnutí ANO 2011.

 

 
  • asorkd-navrhne-babis-na-ministra-dopravy-rathova-muze

http://www.psp.cz/sqw/detail.sqw?id=6187

„Přesto, že policie dosud nezveřejnila Čihákovo jméno v souvislosti s možnou trestnou činností Davida Ratha, je prokazatelné, že se Čihák společně s bývalým hejtmanem Rathem podílel na realizaci předraženého projektu rekonstrukce mostu 013 v Brandýse nad Labem,“ říká Otmar Průša, který více jak tři roky neúspěšně bojoval za záchranu ojedinělého nýtovaného mostu, který byl posléze nahrazen kritizovanou stavbou.

Nový most byl realizován proti vůli Národního památkového ústavu, závěrům komise Ministerstva kultury i proti posudkům odborníků z ČVUT v Praze. Například profesor Tomáš Vaněk z Katedry betonových a zděných konstrukcí ČVUT v Praze ve svém vyjádření ke statickému stavu kleneb a předpolí mostu uvedl: „Klenební pole nejeví žádné statické poruchy a je škoda je bořit. Doporučujeme krajní klenbové pole ponechat a zakomponovat jako původní součást přemostění. Vzhledem k okolním historickým stavbám je to vhodné řešení. Týkající se i možné finanční úspory.“ Na doporučení profesora Vaňka však hejtman Rath ani Pavel Čihák neslyšeli.

„Nýtovaný a svojí velikostí v naší zemi ojedinělý most byl zdemolován bezdůvodně a v rozporu s památkovým zákonem. Je nepochybné, že díky souhlasu Pavla Čiháka bylo z národních i veřejných peněz zbytečně proinvestováno čtvrt miliardy korun a to i přesto, že věděl o existenci levnějšího stavebního řešení a to i v případě, kdy by se jednalo o novostavbu. Disponujeme důkazy o tom, že na interním jednání, které proběhlo na podzim roku 2010 vedoucí odboru dopravy Pavel Čihák sdělil, že tuto stavební akci řeší osobně s hejtmanem Rathem. Díky nepodloženým fakturám, které byly stavebním firmám proplaceny, přišel kraj při následné kontrole o 15 milionů korun.“ řekl Martin J. Kadrman, viceprezident ASORKD.

Více v odkazu pořadu Otázky Václava Moravce z 3.6.2012:

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclavamoravce/212411030500603/video/

Na vyžádání zašleme odborná stanoviska, stejně tak fotografie mostu včetně jeho demolice.

Některé z nich ke stažení zde:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.225361320920737.46708.100003406120054&;type=3&l=d98a459ba1

 

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře