Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Češi nakupují na e-shopech hlavně oblečení a obuv, obracejí se na tuzemské prodejce

Hodnocení uživatelů:  / 1
NejhoršíNejlepší 

Češi dávají v posledních letech stále větší důvěru e-shopům. Nakupují především obuv a oblečení, roste ale také počet prodané elektroniky, potravin a sportovních potřeb. Jejich důvěru si získávají především ověřené české e-shopy.

  • cesi-nakupuji-na-e-shopech-hlavne-obleceni-a-obuv-obraceji-se-na-tuzemske-prodejce

U Čechů již před lety opadnul strach z nakupování v e-shopech a utrácejí v nich stále více. Na rozdíl například od Rakušanů nebo dobrých sousedů Slováků ovšem mnohem věří spíše tuzemským e-shopům než těm zahraničním.

V Rakousku nakupuje v zahraničních internetových obchodech 72 % obyvatel, na Slovensku pak 44 %. Česká republika se nachází s 25 % pod evropským průměrem přesto, že v roce 2017 stouply útraty Čechů v zahraničních e-shopech o 32 % a nákupy stále rostou. Podle průzkumu společnosti DPD nejčastěji nakupujeme online v Číně (60 %), dále v Británii (28 %) a Německu (27 %). Průměrná hodnota nákupu se pohybuje lehce nad 1 tisícem korun. Dle Eurostatu (statistický úřad Evropské unie) se na vrchu nachází země, které disponují menším domácím trhem. Například Lucembursko je na špičce s podílem 98 % či Malta s 97 %.

A co Češi nejčastěji nakupují? Jednoznačně se jedná o oblečení a obuv. Přesto, že by se mohlo zdát, že jsou to položky, které je nutné vyzkoušet a „osahat“, nákupem na internetu se prodlužuje lhůta na vrácení na 14 dní, čehož lidé využívají, pokud jim zboží nesedí či nejsou spokojeni.

Navyšuje se také prodej elektroniky, zejména počítačů, notebooků, ale i velké bílé elektroniky, jako jsou lednice či pračky. Pozadu nezůstává ani prodej potravin, například na portálech jako je Košík.cz, jež je oblíbený hlavně v posledních 2 letech, a samozřejmě prodej drogerie.

Češi se také nebojí platit v e-shopech pomocí platební karty nebo bankovním převodem. Doby, kdy vládla platba dobírkou, jsou tedy definitivně pryč.

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře