Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

BioOmyl?

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 

  • biopaliva
V posledních letech byla zpochybněna celá řada předpokladů, která stála u zavedení biopaliv. Za všechny uvádí Kverulant jen hypotézu globálního oteplováním v důsledku produkce CO2 . Zejména ekopošukové rozšířili názor, že existují jakési veřejné statky globálního charakteru.

Nezpochybnitelné celoplanetární společné zájmy každého jednoho obyvatele Země, ba i všech zvířat. Zejména těch roztomilých jako jsou lední medvědi. Cosi výsostně dobrého a fatálně důležitého, o co stojí usilovat za každou cenu. Mezi tyto veřejné statky patří přesvědčení o škodlivosti globálního oteplování a o užitečnosti snižování produkce CO2. Jakkoliv by mohlo být mírné trvalé oteplení pro českou kotlinu spíše přínosem, je skandální tento názor vůbec veřejně vyslovit. Že je k fotosyntéze třeba právě CO2 se považuje za sice pravdivé, ale krajně nevkusné.

Evropská unie si v roce 2003 stanovila, že v roce 2020 budou automobilová paliva obsahovat 10% biosložky. Deklarovanými důvody pro toto opatření bylo snížení dovozu ropy do EU, tvorba nových pracovních míst a snížení emisí CO2 . Je velmi pravděpodobné, že žádného z těchto cílů nebylo, není a ani nikdy dosaženo nebude. Zdá se, že dovoz ropy neklesá, nová pracovní místa vytvořena nebyla a konečně při produkci biopaliv nejspíš vzniká ještě více CO2 než kdyby se používala stará, dobrá nafta a benzín.

Nepřehlédněte:
Biopaliva nikoho nenasytí
Nejvíc másla na hlavě má Babiš
Babiš do politiky potřebuje. Bez ní by jeho byznys brzo skončil

I u nás mají výrobci paliv od roku 2007 tyto složky povinně přimíchávat. Od 1.6. 2010 je tento podíl zákonem stanoven na 4,1 % pro benzín a 6,0 % pro naftu. Je nanejvýš pravděpodobné, že biopaliva jsou jen zbytečným okrádáním motoristů. Benzín je jen díky nim dražší asi o 40 haléřů a nafta dokonce o 60 haléřů na litr. Průměrný motorista tak na údajné zachraňování ledních medvědů vydá ročně přibližně 600 Kč. Ať chce nebo nechce. Ročně nás všechny tahle legrace přijde na skoro 4 miliadry korun. Ať chceme nebo nechceme. A pokud se nic nestane, bude ještě hůř. V roce 2020 by nás měla biopaliva stát přibližně dvakrát tolik. Podle EU budou muset automobilová paliva v roce 2020 obsahovat 10% biosložky.

Životní prostředí je totéž co prostředí k životu. Je třeba se do omrzení ptát, kolika lidem na světě a především v České republice biopaliva prospěla. Jak se zlepšil jejich a náš každodenní život a kolika naopak biopaliva uškodila. Zatím to vypadá, že biopaliva ve světě způsobila velké zdražení potravin a škodí i 6 milionům motoristů v ČR a s jistotou prospívá jen Andrejovi Babišovi, který je vyrábí.

S kverulantskou vytrvalostí je třeba trvat na doložení skutečných důsledků a nákladů zavedení biopaliv a požadovat tomu odpovídající reakci. Je třeba vyhodnotit pětileté povinné přimíchávání biopaliv v ČR a ukáže-li se jako naprosto nesmyslné, pak je třeba tento koncept opustit. Proto Kverulant vyzval dopisem předsedu vlády Nečase, ministra průmyslu a obchodu Kubu a ministra životního prostředí Chalupu, aby vláda ČR nechala vypracovat komplexní studii na téma užitečnost biopaliv. Kverulant s týmem spolupracovníků formuloval otázky, na které by veřejnost měla znát odpovědi.

Kverulant zdvořile prosí o finanční podporu této kauzy zde. Kverulanta čeká ještě mnoho práce a mnoho výdajů a protivník disponuje miliardami.

zdroj: http://kverulant.org/bioomyl.html

Pro více informací o „klimatické katastrofě“ navštivte klimaskeptik.cz

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře