Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Škola – domádo.

Hodnocení uživatelů:  / 1
NejhoršíNejlepší 

Teď, když musejí být kvůli karanténě,( virus-Co V -2 snad Cobalt Vanad dvakrát), děti doma, se jim zadávají úkoly internetem ze školy snad denně. Karantén všeho druhu, ti starší zažili, za svoje školní léta přehršli. Asi jako páťák, jsem zažil v jednom školním roce, tři karantény. Dvakrát spála a jednou žloutenka. Žádné úkoly přes internet jsem nedostával. Doma jsem si akorát vždy pročetl odhadnutou předpokládanou látku z učebnic.

  • skola-domado

A to ještě jsem ledacos promarodil sám. A taky byly i uhelné prázdniny. Třeba čtrnáct dní. Nikdy jsem neměl ani jednu trojku. Se to dohnalo samo. Nemyslím, že dnes mají žáci učební látky X krát víc. Snad jen je problém s matikou. Za nás byly „kupecké počty „ a ne množiny.  S kupeckými počty si vystačil i Einstein, Koperník, Isac Newton, Galileo.

Určitě ještě i Bill Gates. Množiny „ se vymyslely“, aby byly prachy za „zbrusu nové“ učebnice. Snad jednotlivým  (jednotlivými ), vynálezci  patentované a do školních osnov vnucené. Z matematiky pro třeťáky se kouří i z pracovníka výzkumného ústavu fysiky. Natož z běžných rodičů. V dějinách českého školství jsou čas od času tsunami. Co vím, tak borci jesuiti knihy pálili. Ano ti, co jim dnes vybojovali „poslanci“ z majetku Čechů asi půl bilionu korun. ( A jako jediní mají státem povoleno ještě veřejně žebrat.)

Takže množiny jsou legrace. To paní Valachová zasadila českému školství rány za hromadu miliard. Nemá snad nárok na čestné umístění ve světovém registru nejrůznějších rekordů? Zlatou medaili? Za nás vláda nevytvářela expertní skupiny pro monitorování postupu výuky v době karantén. Snad s nejrůznějšími „presidenty“ pro vyhodnocování výuky. Doufám, že nenavrhnou vládě zrušit z úsporných důvodů školy a vyučovat pouze z internetu. Slyšel jsem, že v pouštích Austrálie takováto forma výuky funguje. Že bychom se zhlédli? Těch chechtáků co by se ušetřilo. Za to by mohly být další námořní „ stíhačky“.  ( Nikoliv ženské fůrie.) Doufám, že se zítra nedočtu, že Komenský šířil jenom - fake news. A bude zakázanej. On taky bojoval za český národ. Bruselsky- Fuj, fuj,fuj. Doufám, že mu ještě naše eurokomisařka Jourová ukáže, zač je toho loket!

Osobní zkušenost. Například dějepis. Už po generace je pořád na úrovni : Dějiny světa – H.G.Wels. Autorisovaný překlad Zd. Franta – 1926. Nevím o ničem, co mu vytknout. Kdo to i jen pročte je na dějiny- hvězda. Po celý život. Žádný ideologický žvásty. Dá se to číst. Kdo k tomu pročte Toulky českou minulostí od: Petr Hora –Hořejš  má naše dějiny v malíčku. Pro život má až moc. Příkladem nové nastupující ideologie: Dějiny zemí koruny české. To se teď dětem ve škole vnucuje.

Knihy se vyhnou jakékoliv konkrétní události. Jména pachatelů jednotlivých činů jsou snad tabu. Čte se to blbě. Vyšlo to pod heslem : „Dokud se to ještě smí“. Osobně: Velké zklamání. Vyhozený prachy za ty knihy. Po druhý to do ruky nevemete. To jsou: Velikáni českých dějin-Dr. Jaroslav Kosina –daleko čtivější a se snahou o co největší objektivitu. Další dějepisné knihy jsou koníčkem pro zájemce. Příklad: Starořecké báje. Tím bych veškerý školský dějepis uzavřel. Snad pro zájemce: Dějiny dvacátého století ? Nejnovější dějiny stejně: Vyprávění v rodinách od těch starších. Pokud si i jen v rodině troufnou.
 

Tělovýchova: Totální destrukce.


 Dvě děti v rodině (obyčejní Češi), je dneska maximum, co dokážete slušně vychovat. Na víc prachy neseženete. Zaplatit školu, nějaký nástroj, třeba kytaru, ( harmonika dnes alespoň 30 000 Kč). Lekce plavání, párkrát lyže, kola, brusle. Snad nejlevnější je asi Sokol. Dnes už ani tam nejsou trenéři na nářadí. Pro kluky. To se musíte učit v „rodině.“ Při více dětech byste se museli jen pást. Nepomůžou ani prarodiče. Mít hodně dětí je osobní hnusná sobeckost. To pak můžou chodit jen do školy. Pak se snad vyučit. Pak snad udělat „práva“ v Plzni.

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře