Facebook Twitter RSS
Czech English French German Russian Spanish

Požadují studenti více reklamy?

Hodnocení uživatelů:  / 7
NejhoršíNejlepší 

aneb jak se korporace, v převleku za studenta, chtějí dostat mladým po kůži.



Znáte plátek "EkonTech.cz - časopis pro studenty techniky a ekonomie"? Jestli ne, tak rozhodně nemusíte být smutní. Vydává ho sice ASA (Asociace studentů a absolventů), z.s., což podle názvu na první pohled nevypadá špatně, ale nesmíte si zjistit, kdo za tímto zájmovým sdružením skutečně stojí - tedy odkud pocházejí finanční zdroje a s kým spolupracují. Kdyby to někoho zajímalo, tak na internetu to zabere asi 5 minut času a zjistí, že to je klasická pátá kolona, která má vypadat jako studentská organizace hájící zájmy studentů. Ale o tom jsem nechtěl.

  • pozaduji-studenti-vice-reklamy

Nevím jak, ale dostalo se mi do rukou číslo z prosince 2015. Už, už jsem ho cpal do kamen, ale protože jsem nikdy na EkonTech nenarazil, otevřel jsem ho. Náplň mě z počátku nijak nešokovala - první článek byl dlouhý rozhovor s manažerem firmy Deloitte (shodou náhod sponzor z.s. ASA), potom následovala krátká vsuvka o Mario Draghim a jeho Evropské centrální bance a po něm se zájemce mohl začíst do rozhovoru s generálním ředitelem ČEZu (shodou náhod sponzorem z.s. ASA). Mezi články samozřejmě nechybělycelostránkové reklamy na Deloitte i ČEZ. Na vykreslení hodnotnosti a celospolečenského významu plátku EkonTech musí každému popis do jeho poloviny stačit a vraťme se proto zpět k otázce v titulku "Požadují studenti více reklamy?".

Na první, druhý i každý další pohled je sice nadpis nesmyslná otázka, s jednoznačnou odpovědí "NE", ale ne už tak podle EkonTech.cz. Z článku, který do EkonTech napsal jeho autor Jan Prokeš vyplývá, že i za reklamu se musí i bojovat.

Zmíněný článek Jana Prokeše nese název: "POUŽÍVÁTE ADBLOCK? MOŽNÁ VÁM BUDE BRZY K NIČEMU" a v tomto "časopise" pro studenty techniky a ekonomie představuje projekt NeuronAD. Úvodník ke článku obsahuje pouhé dvě věty a ta první svou výživností studentům říká, co je správné: "V Česku se vyvíjí aplikace, která bude řešit problém s uživateli blokujícími reklamu".

Samotná náplň článku (rozhovor se zakladatelem projektu NeuronAD, Karlem Javůrkem) není důležitá. Důležité je, že studentům byl představen usměvavý (pozitivní) Karel Javůrek a jeho projekt, který má ve jménu korporací bojovat proti odpíračům reklamy. Vše navíc bylo podáno tak, že korporace mají velké ztráty a je tedy v zájmu společnosti bojovat proti odmítání reklam a projekt NeuronAD je tak představen ve velmi pozitivním světle. Podle článku lze snad i říci, že ti, kteří užívají ADBlock, jsou parazité a škůdci národa.

Při vědomí, že asi neexistuje příliš mnoho studentů, kteří nemají v prohlížečích zapnuté blokování reklam, může tedy závěrečná otázka znít: Proč periodikum pro studenty hájí zájmy korporací a nikoli zájmy studentů? Třeba formou vypsání soutěže o ještě dokonalejší ADBlock!

Odpověď se nabízí úplně sama: Není to časopis pro studenty, ale na studenty. ...a moudrým je jasné, že tato drobná nuance se zdaleka netýká jen plátku EkoTech.

 

podporte-width

 

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře

Související články