Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

ads

Globus - prý je tam svět ještě v pořádku

"V pořádku" - co to vlastně znamená? Jak pro koho. Třeba pro Dientsbiera by bylo v pořádku, kdyby byl George Soros českým prezidentem a on jeho první dámou; pro starého Klause je v pořádku, že z republiky vytvořil kolonii západu a že si teď hraje na moudrého kmeta a pro mě bude v pořádku třeba to, až ČTK zveřejní zprávy o odhalení skutečné pravdy o vraždě J.F.Kennedyho a o události, která proběhla 11. září 2001 za velkou louží. Zkrátka, každý vidí pořádek někde jinde.

  • globus-pry-je-tam-svet-jeste-v-poradku

Mnozí asi znají obchodní řetězec s názvem "Globus". I když se Globus všemi silami snaží tvářit jako řetězec český, Čechy milovaný a Čechy milující, nic to nemění na tom, že skutečný název řetězce je Globus Holding GmbH and Co. KG, s pochopitelným sídlem ve Spolkové republice Německo. Z toho vyplývá, že každý nakupující v Globusu si musí být vědom, že svým nákupem nepodporuje naši zem, ale zem germánskou. To ostatně neplatí jen o Globusu, ale o všech zahraničních obchodních řetězcích, jako Tesco, Kaufland, Lidl, Ikea, Hypernova, C&A, ...a stopadesát dalších. Vždy se jen liší země příjemce daně ze zisku s tím, že Český republika to není nikdy. ...ale to dnes jistě ví i ten poslední negramot.

Vraťme se ale k obchodu, kde "je svět ještě v pořádku". To netvrdím já, ale P.R. oddělení nadnárodní sítě Globus a tak zkusme dešifrovat tuto jejich marketingovou hlášku.

Rozhodně nutno říci, že z pohledu majitele sítě Globus musí slogan o "světě v pořádku" působit na nemyslícího spotřebitele velmi dobře. Hlavou otupělému zákazníkovi ihned proběhne: "Když se schovám do Globusu, budu chráněn před okolím, které je už zjevně v nepořádku". A současně ho napadne, že tam mají zboží, které je také v pořádku, obslouží ho prodavači, kteří jsou taktéž v pořádku a s platbou to bude v pořádku jakbysmet. Prostě vše je tam v pořádku a ani se mu z toho dokonalého světa nechce vracet domů. ...no řekněte, není to sen každého obchodníka?

Jenže slogan je jen slogan. Více z něj nedostaneme. Třeba kdyby Česká republika měla na hranicích poutač pro cizince, na kterém by stálo, "Země spokojených lidí", tak neznalý příchozí obdivně hvízdne a instinktivně se u nás bude cítit úplně bezvadně, ale našinec se takovému blábolu od srdce zasměje a dál bude zuřit na prohnilou státní správu. Nebo známý slogan o tom že prý "bude líp" - taky platí, že pro ty, kdo nezná minulost majitele této reklamní placky, tak jim svitne naděje na něco lepšího. Zkrátka slogan je nutné chápat jen jako nástroj iluzionistů či jakýsi ohňostroj, aby nevhodnou pozornost od nich odpoutali a nasměrovali někam jinam. Nejlépe někam do blízkosti Ráje.

Nicméně, hodí se podívat na to, co Globus předkládá jako " svět v pořádku".

Když sáhneme trochu do historie maloobchodu, tak první krámy byly opatřeny pultem a ochotným prodavačem, který měl za sebou regály se zbožím. Do krámu nebylo nutné brát platební kartu a nebylo zapotřebí drobných na vozík. Vybrané zboží vám prodavač s úsměvem vložil přímo do tašky, případně nechal větší nákup odnést příručím až domů. Zákazník tehdy nemusel odpovídat na idiotské dotazy ohledně věrnostních karet a majitel obchodu se snažil zákazníka získat kvalitou zboží i svých služeb. Lze říci, že tehdy byl zákazník skutečně  o b s l o u ž e n  a tento stav byl ve své době v pořádku. Pokud se tedy dnes někdo kasá, že je u něj "svět ještě v pořádku", je nasnadě se domnívat, že měl by se popsanému stavu co nejvíce přiblížit. Pojďme tedy na návštěvu do onoho světa, jenž sám o sobě tvrdí, že je ještě v pořádku.

První, co každého upoutá je podivná kapsa na rukojeti vozíku. Na pivo v kelímku je moc malá a tak si jen připadáte jak opožděný idiot. Potom si ovšem všimnete, že je určena, na mobilní scanery, které jsou připraveny pro každého návštěvníka, aby si zboží u regálu načetl, na místo aby to udělala pokladní, na konci nákupu. Tato scanovací "packa" sice není povinná, ale stejně - první co myslícího jedince zarazí je, že Globus pokládá za "v pořádku" to, že zákazník vykonává práci za obchod a skrytě se tak stává jejich neplaceným zaměstnancem. Je vidět, že i Globus, věren svému názvu, se blíží k dokonalosti globalistického hesla "všichni dělají všechno a to úplně zadarmo" a je docela možné, že časem bude v Globusu nutné si vlastnoručně zboží vyložit z kamionu nebo po zavíračce vytřít podlahu. No prostě kdo hledal buržoazní komunismus, tak v Globusu si užije. Ale jak jsem psal shora, ono to "v pořádku" může znamenat pro každého úplně něco jiného.

Nicméně jsme na exkurzi ve světě, prý ještě v pořádku a nějak mi to nepasuje. Vidím jen hromady bezduchých postav s ohromnými vozíky, jak u plných regálů něco hledají. Pokud to najdou, tak to prohlížejí a buď to to vrátí nebo uloží do vozíku. Nelze ovšem říci, že u toho vypadají nějak šťastně. Spíše mi připomínají zoobie. Mohu říci, že to vůbec nevypadá, že je tady svět ještě v pořádku: vidím obvyklé zboží, obvyklých korporací a u obvyklých nekonečných regálů lidi, kteří luští písmenka na zboží a vrší vozíky věcmi, které nepotřebují. Vypadá to úplně běžně a bezútěšně, jak je to v každém jiném hypermarketu v celé Evropě, možná i na celém světě.

Je ale možné, že to ale vidím špatně a musím si to vyzkoušet osobně. Vydávám se tedy do oddělení chlazených výrobků a hledám nějakého úslužného prodavače, který by mi nabídnul český tvrdý sýr s co nejvyšším procentem tuku. Takové sýry mám nejraději a tak hledám někoho, kdo se ve zboží vyzná. Jak asi tušíte, chodím a hledám marně. Po nějaké době se uchozenýma nohama otráveně vydávám na 200 metrů dlouhou túru na informace. Snad by mi poradili alespoň tam. Neporadili, ale že mi do oddělení někoho zavolají. Vydávám se ještě více otráveně zpět, těch 200 metrů k tvrdým sýrům a už vidím malinkatou prodavačku, která mě vyhlíží. Chuť na sýr mě za tu dobu už ovšem přešla a tak jí ze slušnosti jen poděkuji za ochotu a odcházím. Po cestě ještě beru jednoho lahváče, který mi doma jistě bodne a mířím k pokladně.

Pokladen má Globus opravdu hodně. Jenže nevím k čemu. Problém je totiž v jejich zprovoznění. Vidím, že jedou všechny tzv. "bezobslužné", ale jen pár s obsluhou. Věren tradici, že nebudu patřit mezi ty, kteří berou lidem práci, mířím k těm "lidským" pokladnám, ale vidím, že konec řady je opravdu na samém konci, (což chápu jako psychologický nátlak na zákazníka, aby používal ty pokladny "nelidské"). To je blbé a kvůli jednomu pivu tady určitě nebudu tvrdnout čtvrt hodiny. Zbavuji se piva a chci vypadnout. Kolem kasy to nejde - no protože lidi, vozíky, šířka kotce u pásu a má kila nejdou dohromady a tak hledám pro sebe exit na vstupu. Tam ho nacházím a unikám ze světa "v pořádku". Z informačního pultu ještě beru jejich akční leták, abych se podíval, o co všechno "v pořádku" jsem v Globusu přišel a...

...a později v hospodě u piva to skutečně nacházím - reklama na dva černočerné černochy, kteří zřejmě nehezky zapáchají a proto používají nějakou černošskou chemii od korporace The Procter & Gamble. Leták pro Africké země mě moc nezajímá a tak kontroluji první stranu letáku, zda se nejedná o nějakou nigerijskou mutaci, ale ne - je tam skutečně čeština. 

Nu což, pokud je tohle vše je v pořádku, nastal čas vymyslet, jak ještě hůře může vypadat svět, který v pořádku není.

PodporteCFP QR 22 KAFE KÁVAS

Komentáře

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit

Facebook komentáře