Facebook Twitter RSS

O CFP!  | 

Czech English French German Russian Spanish

ads

Al Jazeera: Protiamerická hlásná trouba je vlastně proamerickou

Hodnocení uživatelů:  / 0
NejhoršíNejlepší 
  • alJazeera
Web WikiLeaks, který se proslavil svými skandálními odhaleními znovu uvedl do rozpaků celý svět. Tentokrát informacemi o těsné spolupráci katarské družicové televizní stanice Al Jazeera s vojenskou rozvědkou USA. Podle zveřejněných dokumentů nařizovaly americké úřady šéfovi televizní stanice, jakým způsobem informovat o těch či oněch událostech a o čem by prostě bylo lepší mlčet.

WikiLeaksu se dostaly do rukou dokumenty svědčící o tom, že už v roce 2005 se vedoucí činitel zmíněné televizní stanice Valdah Hanfar několikrát setkal s představiteli výzvědné správy ministerstva obrany USA. Hovořilo se o příspěvcích na webu televizní stanice, které se dotýkaly zájmů Washingtonu. Hned poté byl tón publikací mnohem mírnější a několik dní nato vůbec z webu zmizely.

Mezinárodní arabskojazyčná televizní stanice se sídlem v hlavním městě Kataru Doha byla vytvořena v roce 1996 na pokyn katarského emíra. Zvlášť populární se stala po tom, co začala informovat o akcích vojsk západní koalice v Afghánistánu a odvysílala prohlášení Usáma bin Ládina po 11. září roku 2011.

Televizní stanice získala pověst hlásné trouby arabských zemí, opoziční vůči americkým a evropským masmediím. Zdá se ale, že ve skutečnosti byla Al Jazeera pouze šroubkem v propagandistické mašinérii Spojených států, které velice šikovně využívaly důvěry divácké obce populární televizní stanice.

Nepřímým důkazem vlivu USA na Al Jazeeru je podle názoru expertů ta skutečnost, že v poslední době se značně změnily zásady podávání informací televizní stanice. Vzácné nejsou ani případy šíření lživých zpráv, které hrají do ruky Washingtonu. Později se televize v nejlepším případě za „mrzutý omyl" omluví. Jak se ale říká, zpráva se už dostala mezi lidi, - podotýká ruský politolog Rustem Vachitov.

-Nezávislé sdělovací prostředky v internetu, informující o událostech z libyjské války, mnohokrát hovořily o tom, že USA aktivně využívaly zdrojů arabských televizních stanic, mj. i Al Jazeery k šíření dezinformací mezi veřejností. Objevily se dokonce záběry zachycující vítězství povstalců v tom či onom městě, dokonce v průběhu obsazování Tripolisu, které se ve skutečnosti připravovaly v Kataru.

Experti předpokládají, že usvědčení Al Jazeery webem WikiLeaks se může stát důvodem k uzavření zastupitelství této společnosti v arabských zemích. Egypt v těchto dnech přerušil vysílání přímých přenosů televizní stanice Al Jazíeea-Mubasher. Oficiálně to bylo objasněno porušením zákona o způsobu licencování rozhlasu a televize.

zdroj

Komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit / registrovat

Facebook komentáře